تیم انتخاباتی نبیل: غنی در تلاش نابودکردن زمینه‌ی برگزاری یک انتخابات شفاف است

اطلاعات روز: تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به رهبری رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی اعلام کرده است که محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در تلاش نابودی زمینه‌ی برگزاری انتخابات شفاف در کشور است.

در اعلامیه‌ای که امروز (چهارشنبه، ۲۲ جوزا) از سوی این تیم انتخاباتی به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی به‌صورت پیوسته و نظام‌مند در تلاش مهندسی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور است.

تیم انتخاباتی امینت و عدالت تأکید کرده است: «با تأسف دیده می‌شود که جناب دکتور غنی، رییس حکومت وحدت ملی که خود یکی از کاندیدا‌های انتخابات آینده‌ی ریاست‌جمهوری است، نه‌تنها به برگزاری یک انتخابات عادلانه، آزاد و افغانستان‌شمول تعهد ندارد، بلکه با اتخاذ تصامیم خلاف قانون و مغایر عرف دموکراسی پیوسته و نظام‌مند با هر وسیله‌ای، زمینه‌ی برگزاری یک انتخابات شفاف را نابود می‌کند.»

در اعلامیه همچنان گفته شده است که ریاست‌جمهوری به‌منظور تقلب و آماده‌سازی مهندسی انتخابات پیش‌رو، مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای حکومتی و دولتی را شکل داده‌اند.

به نقل از اعلامیه، مقرری‌ها در سطح حکومت‌های محلی و وزارت‌خانه‌ها، تصمیم برگزارنشدن انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و شوراهای ولایتی و سفرهای رییس حکومت وحدت ملی همه به‌منظور مهندسی انتخابات به نفع آقای غنی صورت می‌گیرد.

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت گفته است که به همین منظور اعضای تیم انتخاباتی دولت‌ساز در جلسه‌ها و نشست‌های حکومتی در مرکز و ولایات اشتراک دارند.

از سویی هم، این تیم انتخاباتی در اعلامیه‌اش افزوده است که کمیسیون‌های انتخاباتی نیز تبدیل به «ابزار دست رهبری حکومت وحدت ملی» شده است.

در اعلامیه تأکید شده است که این کمیسیون‌ها نیز متعهد به برگزاری یک انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه‌ی ریاست‌جمهوری در کشور نبوده و ظرفیت و توانایی برگزاری آن را نیز ندارند.

در اعلامیه آمده است: «کمیسیون‌های انتخاباتی فاقد استقلال بوده و در خدمت عملی‌سازی برنامه‌های پر از تقلب حکومت می‌باشند.»

آقای نبیل پیش‌تر نیز گفته بود که اکثریت سفرها، عزل و نصب‌ها و افتتاح پروژه‌ها در کشور جنبه‌ی انتخاباتی دارد.

او به تاریخ 12 جوزا در یک نشست خبری در کابل بدون نام‌گرفتن از تیم‌ انتخاباتی مشخصی، گفته بود که یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری حدود ۴۰ دفتر کمپین انتخابات را با استفاده از امکانات دولتی ایجاد کرده است. به گفته‌ی او، از این دفاتر «حتا به مردم پول توزیع می‌شود.»

این همه در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری کشور قرار است حدود سه ماه بعد (ششم میزان) برگزار شود.