دو روز تا پایان ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان؛ ثبت‌نام رای‌دهندگان غزنی یک هفته تمدید شد

اطلاعات روز: حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری کشور تا دو روز دیگر (شنبه، ۸ سرطان) در ۳۳ ولایت پایان می‌یابد، اما روند ثبت‌نام عمومی رأی‌دهندگان در ولایت غزنی تا یک هفته‌ی دیگر تمدید شده است.

خانم نورستانی که امروز (پنج‌شنبه، ۶ سرطان) در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، افزود که تا کنون در جریان این روند در سراسر کشور به‌شمول ولایت غزنی، ۲۳۵ هزار و ۹۳۸ رأی‌دهنده ثبت نام کرده‌اند.

او توضیح داد که از این میان، ۱۹۴ هزار و ۸۷۰ نفر آنان در روند ثبت‌نام تقویتی ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۲ هزار و ۹۱۰ مرد، ۶۹ هزار و ۲۸ زن، دو هزار و ۹۳۲ کوچی می‌شوند.

همچنان به گفته‌ی رییس کمیسیون مستقل انتخابات کشور، در جریان روند ثبت‌نام عمومی رأی‌دهندگان در ولایت غزنی از آغاز این روند تا چهارم سرطان، ۴۱ هزار و ۶۰۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۲۸ هزار و ۱۴۹ مرد، ۱۲ هزار و ۶۸۸ زن و ۲۴۰ کوچی می‌شوند.

از سوی هم او با اشاره به تعداد مراکز ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان گفت که از مجموع ۴۵۹ مرکز، ۴۲۸ مرکز آن فعال بوده و ۳۱ مرکز دیگر در ولایت‌های هلمند، زابل، ارزگان، نورستان، بادغیس، هرات، فراه، جوزجان، فاریاب، سرپل، بغلان، تخار، پکتیکا، بدخشان و قندوز بسته بوده است.

همچنان خانم نورستانی افزود که در ولایت غزنی نیز از ۲۵۲ مرکز ثبت‌نام سراسری رأی‌دهندگان، ۲۱۰ مرکز فعال و ۴۲ مرکز دیگر آن نیز غیرفعال بوده است.

این در حالی است که رییس کمیسیون مستقل انتخابات پیشتر در تاریخ ۱۸ جوزا همزمان با آغاز روند ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان در ۳۳ ولایت کشور و روند ثبت‌نام عمومی در ولایت غزنی گفته بود: «بر اساس پلان عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، این روند در ۴۵۸ مرکز در ۳۳ ولایت و ۴۰۶ مرکز در ولایت غزنی برگزار می‌شود که پس از ارزیابی‌های امنیتی در ۳۳ ولایت به تعداد ۴۳۲ مرکز فعال و از مجموع مراکز غزنی نیز ۲۴۷ مرکز فعال گزارش شده است.»

براساس تقویم اعلام‌شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود.