معاون امنیتی زندان بامیان توسط جنگ‌جویان طالبان در غور کشته شد

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی ولایت بامیان تأیید می‌کنند که نوروز رحیمی، معاون امنیتی زندان این ولایت صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۵ سرطان) توسط جنگ‌جویان طالبان در ولایت غور کشته شده است.

محمدرضا یوسفی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بامیان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد در روستای «دهن‌مرغه»‌ی ولسوالی شهرک غور به وقوع پیوسته است.

به گفته‌ی آقای یوسفی، جنگ‌جویان طالبان پس از به قتل‌رساندن معاون امنیتی زندان بامیان، جنازه‌ی او را به یکی از پاسگ‌های امنیتی در ولسوالی چشت‌شریف ولایت هرات تسلیم داده است.

در همین حال عظیم اکبری‌زاده، از بستگان معاون امنیتی زندان بامیان به روزنامه اطلاعات روز گفت: «طالبان آقای رحیمی را چهار روز پیش (پنج‌شنبه، ۲۰ سرطان) براساس گزارش‌های از قبل داده‌شده، در ولسوالی شهرک از موتر پایین و بعد با خود بردند تا این‌که صبح امروز او را به قتل رساندند.»

به گفته‌ی آقای اکبری‌زاده، این مقام امنیتی بامیان ابتدا در روستای «دره‌ی تخت» ولسوالی شهرک از موتر پایین و بعد در روستای دهن‌مرغه کشته شده است.

او همچنان افزود که آقای رحیمی پس از آن در چنگ طالبان افتاده بوده است که می‌خواسته به‌منظور برگزاری مراسم فاتحه برای پنج عضو خانواده‌اش از طریق غور از ولایت دایکندی به هرات برود.

پنج عضو خانواده‌ی آقای رحیمی حدود سه هفته پیش (۷ سرطان) در روستای «دره‌ی خودی» ولسوالی خدیر دایکندی در یک رویداد ترافیکی کشته شده بودند.