پرونده‌ی ادعای آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال زنان به دادگاه فرستاده شد

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که پرونده‌ی ادعای آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال زنان در فدراسیون فوتبال کشور را به دادگاه فرستاده است.

در اعلامیه‌ی این اداره که امروز (دوشنبه، 31 سرطان) منتشر شده، آمده است که این پرونده به تاریخ 20 سرطان به دادگاه مبارزه با خشونت علیه زنان فرستاده شده است.

براساس اعلامیه، در صورت دعوایی که از سوی دادستان‌ها ترتیب شده، اتهاماتی چون تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی، سوءاستفاده از صلاحیت وظیفوی و کتمان جرم بر متهمان وارد شده است.

به تاریخ نهم قوس سال گذشته روزنامه‌ی گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال زنان افغانستان گزارش کرده بود که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازی‌کنان زن نقش داشته‌اند.

در گزارش این روزنامه آمده بود که بدرفتاری با بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان، در داخل افغانستان و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری سال جاری میلادی صورت گرفته است.

پس از آن، دادستانی کل کشور در ۱۸ قوس سال گذشته اعلام کرد که این اداره در پیوند به قضیه‌ی آزار واذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال زنان، وظیفه‌ی رییس، معاون، سکرترجنرال، مسئول دروازه‌بانان و مسئول ارتباط با ولایات فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق آورده است و به تاریخ هفتم جدی اعلام کرد که پنج نفر به شمول رییس فدراسیون فوتبال افغانستان ممنوع‌الخروج شده‌اند.

به‌دنبال آن، جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل به تاریخ هفتم دلو سال گذشته گفته بود که براساس یافته‌های اولیه‌ی این اداره، وظیفه‌ی یوسف کارگر، معاون فدراسیون فوتبال کشور از حالت تعلیق کشیده شده است و او پس از این می‌تواند به وظیفه‌اش در این کمیسیون ادامه دهد.

آقای رسولی در آن زمان همچنان از کامل‌شدن تحقیقات دادستانی کل در مورد ادعای بدرفتاری جنسی در فدارسیون فوتبال در کابل خبر داده بود.

او در عین حال گفته بود که تصمیم نهایی دادگاه در مورد این پرونده پس از کامل‌شدن تحقیقات در خارج و داخل کشور اعلام می‌شود.