حمله بر کارمندان یک تلویزیون خصوصی در کابل دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشت

حمله بر کارمندان یک تلویزیون خصوصی در کابل دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین کارگذاری‌شده بر موتر حامل کارمندان شبکه‌ی تلویزیونی خصوصی «خورشید» در کابل، دو نفر کشته شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزات گفت که این رویداد حوالی ساعت ۵:۳۰ عصر در ساحه‌ی «سرک پنجم تایمنی» در حوزه‌ی پانزدهم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است. به گفته‌ی او، هدف این رویداد یک موتر نوع «کاستر» حامل کارمندان شبکه‌ی تلویزیونی خصوصی خورشید بوده است.

آقای رحیمی افزود که هر دو کشته‌شده‌ی این رویداد غیرنظامی و عابر بوده‌اند. در همین حال فرودس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که یکی از کشته‌شدگان راننده‌ی موتر حامل کارمندان شبکه‌ی تلویزیونی خصوصی خورشید می‌باشد.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور گفت که در این رویداد چهار نفر دیگر به‌شمول سه کارمند این شبکه‌ی تلویزیونی زخمی شده‌اند.

تا کنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است، اما کمیسیون نظامی گروه طالبان پیش‌تر در تاریخ سوم سرطان با نشر اعلامیه‌ای، به شماری از رسانه‌ها هشدار داده بود که اگر اعلانات تجارتی را که علیه این گروه نشر می‌کنند، متوقف نکنند، جنگ‌جویان این گروه این رسانه‌ها را هدف قرار خواهند داد.

این گروه در اعلامیه‌اش برای توقف نشر این اعلانات فرصت یک‌هفته‌ای به رسانه‌ها داده بود.