اتحادیه‌ی‌ سالن‌های عروسی شهر کابل به حکومت: امنیت ما را تأمین کنید

اطلاعات روز: به دنبال حمله‌ی انتحاری در یک محفل عروسی در سالن عروسی شهر دبی، واقع در غرب شهر کابل، اکنون اتحادیه‌‌ی سالن‌های عروسی شهر کابل از حکومت خواهان تأمین امنیت سالن‌های عروسی هستند.

محمدنادر قرغه‌ای، رییس این اتحادیه روز گذشته (سه‌شنبه، 29 اسد) در یک نشست خبری در کابل ‌گفت از ارگان‌های امنیتی می‌خواهند که هرچه زودتر در تأمین امنیت بهتر سالن‌ها اقدام کنند.

آقای قرغه‌ای افزود که در روزهای آینده با فرماندهی پولیس کابل و مسئولان وزارت امور داخله نیز از نزدیک نشست‌هایی خواهند داشت.

او گفت: «مطابق ماده‌ی 10 قانون اساسی تأمین امنیت جان و مال تاجران وظیفه‌ی دولت است. از دولت می‌خواهیم با برنامه‌ی مشخص امنیت سالن‌ها را به‌گونه‌ی جدی تأمین کند. تا مردم بتوانند با فکر آرام محفل‌های‌شان را دایر کنند.»

رییس اتحادیه‌‌ی سالن‌های عروسی گفت که خبرهایی مبنی بر بسته‌شدن سالن‌های عروسی بنابر تهدید‌های امنیتی و هدایت ارگان‌های امنیتی شایعه است: «محفل‌ها جریان دارد. هیچ سالنی بسته نشده است.»

پیشتر گفته شده بود که بسیاری از محفل‌ها پس از حمله‌ی مهاجم انتحاری بر سالن عروسی شهر دبی لغو شده است.

این در حالی است که شنبه‌شب هفته‌ی جاری (26 اسد) یک محفل عروسی در سالن عروسی شهر دبی در مربوطات حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل هدف یک حمله‌ی انتحاری قرار گرفت. در این حمله‌ی انتحاری که گروه داعش مسئولیت آن‌را به عهده گرفت، 62 غیرنظامی کشته و 182 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.