در هشت ولسوالی هرات امکان برگزاری انتخابات «اندک» است

اطلاعات روز – هرات: مسئولان دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات می‌گویند که به دلیل تهدیدهای بلند امنیتی، امکان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ولسوالی‌های فرسی، چشت، اوبه و ولسوالی‌های پنج‌گانه شیندند «اندک» است.

احمدداوود صدیق‌زاد، رییس دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در هرات امروز (چهارشنبه، 13 سنبله) در یک نشست خبری در شهر هرات گفت که این کمیسیون آماده است تا انتخابات ریاست‌جمهوری را در 300 مرکز و یک‌هزار و 738 محل رأی‌دهی در این ولایت برگزار کند.

آقای صدیق‌زاد همچنان گفت که 935 صندوق مواد حساس انتخاباتی که شامل اوراق رأی‌دهی، دستگاه‌های بیومتریک و… می‌شود، از مرکز کشور به دفتر این کمیسیون در هرات رسیده است.

او افزود که در حال حاضر مأموران انتخاباتی در حال فراگیری برنامه‌های آموزشی اند و در آینده‌ی نزدیک نیز در حدود 11 هزار کارمند انتخاباتی استخدام خواهند شد.

صدیق‌زاد علاوه کرد که قرار است مواد حساس انتخاباتی سر از تاریخ 25 سنبله از راه زمین و هوا به ولسوالی‌ها و مراکز شهری فرستاده شود. او گفت که این روند تا پنجم میزان (یک روز پیش از انتخابات) ادامه خواهد داشت.

همزمان با این، شورای ولایتی هرات از تهدیدهای امنیتی در برابر روند انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز نگرانی می‌کند.

وکیل احمد کروخی، مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر طالبان در بیشتر ولسوالی‌های هرات حضور دارند و تا زمانی‌که امنیت انتخابات تأمین نشود، این روند برگزار نخواهد شد.

این همه در حالی است که قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم میزان (تا 23 روز دیگر) برگزار شود.