ساکنان 20 ولایت به ارزش بیش از 662 میلیون افغانی به معارف کمک کرده‌اند

ساکنان 20 ولایت به ارزش بیش از 662 میلیون افغانی به معارف کمک کرده‌اند

اطلاعات روز: وزارت معارف اعلام کرده است که ساکنان 20 ولایت کشور در شش ماه نخست سال جاری خورشیدی به ارزش 662 میلیون افغانی و 661 افغانی به معارف کمک کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، 4 عقرب) منتشر شده، آمده است که این کمک‌ها شامل بیش از 370 جریب زمین، ترمیم مکاتب، اهدای لوازم درسی و پول نقد صورت گرفته که از سوی شوراهای مکاتب جمع‌آوری شده است.

خوست، دایکندی، کاپیسا، میدان‌وردک، سرپل، بامیان، پنجشیر، سمنگان، بادغیس، قندهار، بلخ، نیمروز، شهر و ولایت کابل، هلمند، جوزجان، لوگر، هرات، پکتیا و پکتیکا از ولایت‌هایی‌اند که در آن مردم به معارف کمک اهدا کرده است.

در بخشی از اعلامیه‌ی وزارت معارف آمده است: «این کمک‌ها از سوی افراد معارف‌دوست در تبانی با شوراهای مکتب به‌گونه‌ی شفاف به مصرف رسیده و افراد خییر و کمک‌کننده از چگونگی مصرف کمک‌های خود نظارت داشته‌اند.»

وزارت معارف کشور سال 1397 خورشیدی را سال حمایت از معارف و به تعقیب آن از سال 1397 الی 1409 خورشیدی را به‌نام دهه‌ی معارف نام‌گذاری کرده است. این وزارت گفته است که متعهد تا دهه‌ی معارف دهه‌ی پایان مشکلات معارف در سطح کشور باشد.

وزارت معارف در عین حال از شهروندان کشور خواسته است که در دهه‌ی معارف در راستای رشد آموزش و پرورش در کشور سهم گرفته و در قسمت شامل‌کردن کودکان بیرون از مکتب، حفظ و مراقبت از مکاتب، نظارت از تدریس آموزگاران و حاضر دانش‌آموزان همکاری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *