Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

معترضان «ثبات و همگرایی» در نزدیکی ارگ ریاست‌جمهوری رسیدند

اطلاعات روز: تظاهرات هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ساعاتی پیش از نقاط مختلف شهر کابل آغاز شده و معترضان در حال حاضر در چوک فواره آب در نزدیکی ارگ ریاست‌جمهوری رسیده‌اند.

معاونان اول و دوم تیم «ثبات و همگرایی» و شماری از چهره‌های سیاسی از جمله کریم خلیلی و محمد محقق نیز در میان معترضان حضور دارند.

شب گذشته معاونان تیم «ثبات و همگرایی» اعلام کرده بودند که تظاهرات هواداران این تیم از چهار زون شهر کابل آغاز و به استقامت چوک فواره آب در مقابل ارگ ریاست‌جمهوری ادامه می‌یابد.

اسدالله سعادتی، معاون دوم تیم ثبات و همگرایی گفته بود که این تظاهرات مسالمت‌آمیز یک روزه خواهد بود. به گفته‌ی او، این تظاهرات برای برگرداندن کمیسیون انتخابات به مسیر قانون و طرزالعمل‌های موجود، صورت می‌گیرد.

در همین حال معترضان بر شفافیت در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید می‌کنند. یکی از شعارهای این معترضان این که است که «تقلب دشمن جمهوریت است».

اولین تظاهرات در پیوند به «تقلب سیستماتیک» در حالی برگزار شده است که پیش از این شماری از تیم‌های انتخاباتی از جمله ثبات و همگرایی خواستار ابطال حدود 300 هزار رأی مورد بحث بودند.

کمیسیون انتخابات اما به رغم مخالفت‌ها، روند بازشماری و تفتیش آرا را آغاز کرد. این روند در هفت ولایت به دلیل مخالفت‌ها آغاز نشده است.