دامنه‌ی اعتراضات هواداران «ثبات و همگرایی» به کاپیسا، بامیان و ننگرهار گسترش یافت

اطلاعات روز: در ادامه‎‌ی تظاهرات هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، دامنه‌ی اعتراض آنان به سه ولایت دیگر نیز گسترش یافته است.

امان‌الدین معنوی، از سخن‌گویان تیم «ثبات و همگرایی» به روزنامه اطلاعات روز گفت که هواداران این تیم امروز (جمعه، 15 قوس) در ولایت‌های کاپیسا، بامیان و ننگرهار تظاهرات کرده‌اند.

آقای معنوی همچنان گفت که قرار است هواداران تیم «ثبات و همگرایی» روز شنبه در بدخشان و روز یک‌شنبه نیز در ولایت هرات تظاهرات کنند.

پیشتر بشیراحمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی به رهبری عبدالرشید دوستم به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که هواداران تیم «ثبات و همگرایی» به دلیل خاموشی کمیسیون مستقل انتخابات و دریافت‌نکردن پاسخ قناعت‌بخش از سوی این کمیسیون، تظاهرات‌شان را در دیگر ولایات نیز گسترش خواهند داد.

این در حالی است که هواداران تیم «ثبات و همگرایی» پیش از این در ولایت‌های کابل، بغلان، تخار، فاریاب، پروان، پنجشیر، جوزجان، غور و سرپل نیز در اعتراض به آنچه که «تقلب گسترده و سیستماتیک» در انتخابات ریاست‌جمهوری خواندند، تظاهرات کرده‌اند.

معترضان در کابل و دیگر ولایات از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته/ می‌خواهند که به مسیر قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح نافذ انتخاباتی برگردد.

این معترضان همچنان خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رأی «غیربیومتریک و جعلی» هستند. کمیسیون مستقل انتخابات اما اعلام کرده است که این کمیسیون نمی‌تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.