نهادهای عدلی و قضایی خواستار تأمین امنیت کارمندان‌شان شدند

اطلاعات روز: محمدفرید حمیدی، دادستان کل و سیدیوسف حلیم، قاضی القضات کشور در دیداری با رییس‌جمهور اشرف غنی خواستار تأمین امنیت کارمندان نهادهای عدلی و قضایی شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که این دیدار شام دیروز (دوشنبه، 11 قوس) در حضور حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و مسئولان نهادهای امنیتی صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، دادستان کل و قاضی القضات کشور همچنان خواستار توجه بیشتر به قطعه‌ی امنیت قضات شده‌اند.

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی گفته است که «دشمنان مخالف حاکمیت قانون در کشور اند و همیشه می‌خواهند تا به نهادهای عدلی و قضایی آسیب برسانند.»

همین طور حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور نیز گفته است که نهادهای امنیتی روی یک طرح منظم به‌خاطر تأمین امنیت قاضیان، دادستان‌ها و تأسیسات  مربوط به نهادهای عدلی و قضایی کار خواهند کرد.

این در حالی است که اخیرا ترور کارمندان نهادهای عدلی و قضایی در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. براساس معلومات دادستانی کل، در هشت ماه گذشته 18 دادستان در کشور کشته شده‌اند.

از سویی هم، محمدفرید حمیدی در تاریخ چهارم قوس در نشست «برنامه‌ی کاهش تأثیرات ناامنی‌ها بر نظام حقوقی افغانستان» در کابل ناامنی‌ها را از عامل اصلی فعالیت شبکه‌های جرمی دانسته، گفته بود که ناامنی تأثیرات مخربی بر ارایه‌ی خدمات توسط نهادهای عدلی و قضایی در کشور گذاشته است.

عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه‌ی کشور نیز در این نشست ناامنی‌ها و فعالیت باندهای «جنایت‌کار» را از عمده‌ترین چالش‌های «حکومت‌داری» در افغانستان دانسته بود.

به گفته‌ی او، این باندها و گروه‌های مسلح و مخالف دولت فعالیت موثر نظام عدلی و قضایی را نیز متأثر کرده و تطبیق قانون و احکام این نظام‌ها به‌رغم تلاش‌ها با مشکل مواجه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *