آیا حنیف دانشیار برای عضویت در کمیسیون انتخابات تذکره‌اش را جعل کرده است؟

دادستانی کل: هنوز شکایت و درخواستی برای بررسی ادعاها علیه دانشیار را دریافت نکرده‌ایم

اطلاعات روز: مسئولان در دادستانی کل کشور می‌گویند که این اداره تا کنون هیچ شکایت و درخواستی را مبنی بر بررسی ادعای جعل و تذویر تذکره و پاسپورت از سوی محمدحنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات، دریافت نکرده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل دو روز پی‌هم (شنبه و یک‌شنبه، 30 قوس و 1 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا کنون هیچ درخواست و شکایتی در این مورد به دادستانی کل مواصلت نکرده است.

در همین حال، عارف کیانی، سخن‌گوی تیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل می‌گوید که آنان [سه تیم انتخاباتی] درخواست بررسی این قضیه را رسما به دادستانی کل سپرده و «رسید» آن‌را نیز دریافت کرده‌اند.

آقای کیانی همچنان گفت با وصف این‌که آنان درخواست‌شان را به دادستانی کل سپرده‌اند، اما تا کنون شاهد کدام اقدامی از سوی این اداره در زمینه نبوده‌اند.

در تاریخ 25 قوس، روزنامه اطلاعات روز گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده بود محمدحنیف دانشیار، عضو برحال کمیسیون مستقل انتخابات در زمان گزینش‌اش به‌عنوان کمیشنر این کمیسیون، سن قانونی برای عضویت در کمیسیون انتخابات را نداشته است.

دو روز پس از آن، دسته‌های انتخاباتی «ثبات و همگرایی»، «صلح و عدالت اسلامی» و «عدالت و امنیت» از دادستانی کل کشور خواستند که در مورد اسناد هویتی محمدحنیف دانشیار، کمیشنر کمیسیون انتخابات تحقیق کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *