حکمتیار نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را «مُضحک» خواند

اطلاعات روز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که او نتیجه‌ی «مُضحک» اعلام‌شده از سوی کمیسیون انتخابات را نمی‌پذیرد.

آقای حکمتیار امروز (دوشنبه، 2 جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت که انتخابات ششم میزان با تقلب گسترده همراه بوده است. به گفته‌ی او، آرای تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» به‌گونه‌ی «بی‌شرمانه» دزدیده شده است.

او تأکید کرد در صورتی نتایج انتخابات را می‌پذیرفت که آرای تمامی محلات بازشماری و در محلاتی که در مورد آن اطلاعات بیومتریکی وجود نداشت، انتخابات مجدد برگزار می‌شد.

حکمتیار گفت که آرای پاک تیم او باید بیش از 750 هزار اعلام می‌شد. او در نتایج ابتدایی که از سوی کمیسیون انتخابات روز گذشته اعلام شد، با کسب 70 هزار و 242 ردی (3.85 درصد) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

براساس این نتایج، محمداشرف غنی با گرفتن 923 هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن 720 هزار و 990 رأی (39.52 درصد) در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

دیدگاه‌های شما
  1. انجنیر صاحب حکمتیار هم با کمتر از چهار درصد آرای انتخابات ، ادعای ریاست جمهوری دارد ، وای به حال این مملکت زخم خورده که همه مدعی هستند و مدعی علیه معلوم نیست .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *