سفارت امریکا در کابل

سفارت امریکا از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که برای اعلام نتایج شفاف، هماهنگ کار کنند

اطلاعات روز: راس ویلسن، سرپرست جدید سفارت امریکا در کابل از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که به‌طور هماهنگ و شفاف برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری کار کنند.

آقای ویلسن امروز (پنج‌شنبه، 10 دلو) در یک پیام تویتری گفته است که حفاظت از دموکراسی در افغانستان مستلزم مشارکت و احترام به قوانین است.

او تأکید کرده است: «ما از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی می‌خواهیم تا برای ارایه‌ی نتایج قانع‌کننده به رأی‌دهندگان، به‌طور شفاف و هماهنگ‌شده کار کنند.»

این در حالی است که پیش از این کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی از عدم همکاری کمیسیون مستقل انتخابات در مواردی با کمیسیون شکایات انتقاد کرده بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار و نتایج ابتدایی این انتخابات در اول جدی اعلام شد. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به بیش از 16 هزار شکایت در پیوند به این نتایج رسیدگی کرد.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در حال حاضر مصروف رسیدگی به بیش از شش هزار شکایت استینافی است. این کمیسیون همچنان گفته است که به تمامی شکایات در زمان قانونی آن رسیدگی خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *