ولسوالی «گذرگاه نور» بغلان به‌دست نیروهای دولتی افتاد

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت بغلان تأیید می‌کنند که ولسوالی گذرگاه نور این ولایت پس از حدود چهارونیم ماه از کنترل گروه طالبان خارج و به‌دست نیروهای دولتی افتاده است.

عبدالقدیم نیازی، سرپرست ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که ولسوالی گذرگاه نور حوالی ساعت 7:00 شام روز گذشته (پنج‌شنبه، 10 دلو) در نتیجه‌ی یک عملیات گسترده‌ی نیروهای دفاعی، امنیتی و کشفی کشور از کنترل طالبان خارج شده است.

آقای نیازی افزود: «عملیات برای بازپس‌گیری گذرگاه نور ساعت 10:00 صبح دیروز با اشتراک نیروهای پولیس، ارتش، امنیت ملی و خیزش مردمی به حمایه‌ی قوای هوایی کشور راه‌اندازی شد که پس از 9 ساعت درگیری‌های شدید، این ولسوالی به دست ما (دولت) افتاد.»

به گفته‌ی او، در جریان این درگیری‌ها به نیروهای شامل عملیات آسیبی نرسیده است. او اما تأکید کرد که جنگ‌جویان در این درگیری‌ها تلفاتی «سنگینی» داشته است.

سرپرست ولایت بغلان افزود که هم‌اکنون نیروهای دولتی در اکثر بخش‌های این ولسوالی مستقر اند.

گروه طالبان اما تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولسوالی گذرگاه نور حدود چهارونیم ماه پیش (18 سنبله) به‌دست جنگ‌جویان طالبان افتاده بود. این ولسوالی پس از ولسوالی دهنه‌ی غوری دومین ولسوالی است که در مدت سه ماه گذشته در ولایت بغلان به‌دست نیروهای دولتی می‌افتد.

ولایت بغلان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است. جنگ‌جویان گروه طالبان در تاریخ ۱۰ سنبله با تجمع در سه قسمت «دیوار کرکر»، «زمان‌خیل» و «حسین‌خیل» در حومه‌‌های شهر پل‌خمری حملات گسترده‌ای راه‌اندازی کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *