هیأت باصلاحیت حکومت برای رسیدگی به خواست معترضان به غور رسید

اطلاعات روز – هرات: معترضان در ولایت غور می‌گویند که هیأت باصلاحیت ریاست‌جمهوری کشور برای رسیدگی به‌خواسته‌های آنان به شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت رسیده است.

وزیراحمد نورانی، عضو رهبری حرکت «راه و روشنایی» به روزنامه اطلاعات روز گفت که این هیأت امروز (جمعه، 11 دلو) به شهر فیروزکوه رسیده است. به گفته‌ی او، در ترکیب این هیأت دو وزیر مشاور رییس‌جمهور غنی، نمایندگان وزارت‌های مالیه و ترانسپورت، اداره‌ی برشنا و چهار نماینده غور در پارلمان شاملند.

آقای نورانی افزود که این هیأت سندی مبنی بر اسفالت 40 کیلومتر سرک در مسیر شاهراه غور – کابل را با خود به شهر فیروزکوه آورده و در اختیار معترضان قرار داده‌اند. با این حال اما آنان از نمایندگان این ولایت در مجلس خواسته‌اند که تخصیص بودجه برای ساخت این شاهراه در سال 1399 را ضمانت کنند.

به گفته او، تا زمانی که به معترضان اطمینان داده نشود، دست از اعتراض‌شان نمی‌کشند و اجازه‌ی گشایش دروازه‌های ادارات دولتی در این ولایت را نمی‌دهند.

گفتنی است که این هیأت ناوقت شب گذشته (پنج‌شنبه، 10 دلو) از سویی رییس‌جمهور اشرف غنی توظیف شد تا با معترضان صحبت کنند.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسید، آمده است که رییس‌جمهور غنی در نظر دارد تا بعد از شنیدن گزارش هیأت، از طریق ویدیو کنفرانس و یا هم «در صورت ضرورت» به ولایت غور سفر کند تا خواسته‌های باشندگان این ولایت را از نزدیک گوش دهد.

حدود دو هفته می‌شود که اعتراض کنندگان در غور در واکنش به شامل نشدن ساخت شاهراه غور – کابل در سند بودجه سال مالی 1399 دست به اعتراض زدند.

این معترضان همچنان از نُه روز پیش به این طرف دروازه‌های تمامی ادارات دولتی در غور را مسدود کرده و به حکومت مرکزی هشدار داده‌اند در صورتی که به خواسته‌های‌شان رسیدگی نشود، نمایندگان حکومت مرکزی را از این ولایت اخراج خواهند کرد.

غور در زون غرب کشور از ولایت‌های کمتر انکشاف‌یافته شمرده می‌شود. تنها در این ولایت ۱۲ کیلومتر سرک اسفالت در شهر فیروزکوه وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *