روند بازشماری آرا در سه ولایت به پایان رسید

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کرده است که روند بازشماری و تفتیش ویژه‌ی آرا و تطبیق فیصله‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی از صبح امروز (یک‌شنبه، 27 دلو) آغاز شده است.

کمیسیون انتخابات در اعلامیه‌ای همچنان گفته است که براساس گزارش‌های دریافت شده از دفاتر ولایتی این کمیسیون، تا کنون روند بازشماری آرا در ولایت‌های غزنی، هلمند و سرپل موفقانه به پایان رسیده است.

به نقل از اعلامیه، بازشماری مجدد آرا در دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایت‌های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل انجام می‌شود. همچنان به گفته‌ی این کمیسیون، تفتیش ویژه‌ی آرا و محلات تنها در دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل انجام می‌شود.

کمیسیون انتخابات روز گذشته نیز اعلام کرده بود که روند بازشماری مجدد، تفتیش ویژه‌ی آرا و تطبیق فیصله‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی را امروز یک‌شنبه آغاز می‌کند.

این کمیسیون از ناظران شکایات انتخاباتی و تمام ناظران، مشاهدین و رسانه‌ها خواسته است تا مطابق قانون و طرزالعمل‌های مربوطه برای نظارت و مشاهده از روند تطبیق تصمیم‌های نهایی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی و تأمین شفافیت حاضر شوند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در شانزدهم دلو تصمیم‌هایش را در مورد شکایات استثنایی و استینافی اعلام کرد. این کمیسیون در مورد ابطال و اعتباردهی آرای جنجالی، معیارها و شرط‌هایی را وضع کرده است.

براساس این تصامیم، بیش از یک‌هزار و 700 محل رأی‌دهی به تفتیش ویژه و بازشماری مجدد رفته است. این تصامیم عمدتا در مورد شکایات استثنایی اتخاذ شده که به گفته‌ی مسئولان کمیسیون بیش‌تر شکایت استینافی را نیز شامل می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *