ویروس کرونا؛ حکومت افغانستان شماری از زندانیان و توقیف‌شدگان را آزاد می‌کند

اطلاعات روز: مسئولان زندان‌های کشور می‌گویند که به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قرار است شمار زیادی از زندانیان رها شود.

احمدراشد طوطاخیل، رییس عمومی اداره‌ی تنظیم زندان‌ها که شام دیروز (یک‌شنبه، 3 حمل) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «دولت افغانستان هم‌اکنون روی فرمان عفو و تخفیف یک کتله‌ی عظیمی از زندانیان کار می‌کنند.»

آقای طوطاخیل افزود که این اقدام به‌خاطر «حالت اضطرار در مورد جلوگیری از شیوع کرونا» روی‌دست گرفته شده است.

از سویی هم ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که تصمیم در مورد صدور فرمان عفو و تخفیف تعدادی از زندانیان و توقیف‌شدگان در نشستی با اشتراک محمداشرف غنی، امرالله صالح و سرور دانش، معاونان او، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، سیدیوسف حلیم، رییس دادگاه عالی و محمدفرید حمیدی، دادستان کل گرفته شده است.

 به نقل از خبرنامه، در این نشست فیصله شده است که اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها و مسئولان ارگان‌های عدلی و قضایی در «مدت 48 ساعت آینده»، یک طرح مشخص را به‌خاطر رهایی زندانیان و توقیف‌شدگان ترتیب کنند.

از سویی هم، رییس عمومی اداره‌ی تنظیم زندان‌ها گفت که به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم‌اکنون تمامی ملاقات محبوسین متوقف شده است.

احمدراشد طوطاخیل همچنان افزود که تا هنوز هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در زندان‌های افغانستان به ثبت نرسیده است.

دولت افغانستان در حالی از آزادی تعدادی از زندانیان و توقیف‌شدگان به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر می‌دهد که تا کنون 40 رویداد مثبت این ویروس در 14 ولایت کشور به ثبت رسیده است.

از این مجموع، 21 مورد آن در هرات، سه مورد در سمنگان، دو مورد در کابل، دو مورد در زابل، دو مورد در لوگر، دو مورد در بلخ، دو مورد در فراه و یک یک مورد نیز در قندهار، غزنی، کاپیسا، دایکندی، بادغیس و غور به ثبت رسیده است.

همچنان گفتنی است که یک نفر از مبتلایان به این بیماری فوت کرده و وضعیت صحی دو مبتلای دیگر هم بهبود یافته است.

دیدگاه‌های شما
  1. همه دروغ میگن نزدیک به یک ماه میشه تاحالا خبری از رهایی زندانیها نیست از قرار شنیدن عفو و رهایی زندانیهای مواد مخدر را لغو کرده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *