وزارت خارجه‌ی افغانستان
MFA

وزارت خارجه خدمات کنسولی‌اش در کابل را به «حداقل» کاهش داد

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌‎ی کشور اعلام کرده است که به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، خدمات کنسولی‌اش در کابل را به حداقل کاهش داده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه که امروز (چهارشنبه، 6 حمل) منتشر شده، آمده است که این وزارت در زمینه‌ی ارایه‌‎ی خدمات کنسولی و «مراوردات با مراجعین»، اقدامات احتیاطی را روی‌دست گرفته است.

وزارت خارجه از تمام متقاضیان خدمات کنسولی خواسته است که برای طی مراحل اسنادشان قبل از مراجعه، از طریق شماره‌های ارتباطی و ایمیل آدرس با این وزارت تماس بگیرند.

به گفته‌ی این وزارت، تنها اسنادی طی مراحل می‌شود که خیلی فوری و استثنایی باشد. فوری بودن اسناد و ارایه‌ی خدمات نیز در جریان تماس تلفنی و یا مکاتبه از طریق ایمیل بین متقاضی و کارمندان ریاست کنسولی وزارت خارجه تشخیص می‌شود.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که ارایه‌ی خدمات کنسولی در دیگر نمایندگی‌های وزارت خارجه در خارج از کشور با در نظرداشت شرایط کشور میزبان تنظیم می‌شود.

این در حالی است که تا کنون 76 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان هفت نفر به‌شمول چهار نظامی ناتو، دو دیپلمات خارجی و یک شهروند افغان در کابل به این ویروس مبتلا شده‌اند. همچنان دو نفر در کشور در اثر کرونا فوت شده و دو مریض دیگر بهبود یافته‌اند. چهار نظامی ناتو در افغانستان نیز به ویروس کرونا مبتلاش شده‌اند.

اخیرا وزارت صحت اعلام کرده که ویروس کرونا وارد گردش اجتماعی شده و از شهروندان کشور خواسته است که از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *