وزارت صحت: «قیود روزگردی» در هر ولایتی که آمار کرونا در آن افزایش یابد، وضع خواهد شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که «قیود روزگردی» در شهرهای هرات، فراه و زرنج تا زمانی که وضعیت بهبود نیابد، ادامه خواهد داشت. «قیود روزگردی» در شهرهای یادشده از روز گذشته وضع شده است.

فدامحمد پیکان، معین عرضه‌ خدمات صحی وزارت صحت که امروز (پنج‌شنبه، 7 حمل) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌‎کرد، همچنان گفت در صورتی که آمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در ولایات دیگر افزایش یابد، «قوید روزگردی» در آن ولایات نیز وضع خواهد شد.

آقای پیکان همچنان گفت که روند «قیود روزگردی» از سوی حکومت نظارت می‌شود. به گفته‌ی او، ممکن است واقعات زیاد مثبت ویروس کرونا در کابل موجود باشد، اما تا کنون ثابت نشده است. آمار رسمی رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کابل هفت نفر اعلام شده است. چهار نظامی ناتو نیز شامل این افراد‌اند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت در بخشی از صحبت‌هایش در مورد وضعیت افراد معتاد به مواد مخدر نیز گفت که تدابیر برای جمع‌آوری این افراد از ساحه‌ی دید و ساحات تحت خطر در کابل و ولایات در نظر گرفته شده است.

آقای پیکان گفت که وزارت صحت می‌تواند برای افراد معتاد به مواد مخدر آب و غذای کافی فراهم کند، اما در مورد چگونگی تهیه‌ی مواد برای آنان نگرانی دارد. او گفت تلاش می‌شود که ادویه‌ی کافی برای‌شان در نظر گرفته شود که آنان از راه‌های دیگر برای تهیه‌ی مواد اقدام نکنند.

این در حالی است که روز گذشته والی کابل در دیدار با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه از شیوع ویروس کرونا در میان افراد معتاد به مواد مخدر و دست‌فروشان ابراز نگرانی کرده بود.

تا کنون 84 نفر به‌شمول چهار نظامی ناتو در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. دو نفر در ولایت‌های هرات و بلخ در اثر این ویروس جان باخته‌اند و دو نفر دیگر در ولایت‌های هرات و دایکندی بهبود یافته‌اند.

آقای پیکان در نشست خبری امروزش گفت که از 80 رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور، 28 بیمار تاریخچه سفر به ایران نداشته‌اند. او همچنان گفت که شش کارمند صحی در ولایت هرات مصاب به کرونا اند که یک نفر آن در قندهار و پنج نفر در هرات مصاب شده‌اند.

به گفت‌ی او، از جمعه 28 بیمار، 23 تن در هرات اند و ثبت این رویدادها به معنای این است که ویروس کرونا در جامعه از یک شخص به شخص دیگر منتقل شده است. روز گذشته وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت نیز گفته بود که ویروس کرونا در کشور وارد گردش اجتماعی شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *