«کار ساخت هفت شفاخانه ویژه‌ی کرونا در هرات، نیمروز و کابل آغاز شده است»

اطلاعات روز: اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که کار ساخت هفت شفاخانه ویژه‌ی درمان ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، نمیروز و کابل آغاز شده است.

مسئولیت ساخت این شفاخانه‌ها به شرکت انکشاف ملی سپرده شده است. همچنان قرار است این شفاخانه‌ها از قطعات پیش‌ساخت ساخته شود.

در اعلامیه‌ی این اداره که امروز (دوشنبه، 11 حمل) منتشر شده، آمده است که یک شفاخانه صد بستر ویژه‌ی کرونا در هرات، یک شفاخانه صد بستر در نمیروز و پنج شفاخانه‌ی 50 بستر دیگر در چهار ولسوالی و یک ناحیه‌ی شهر کابل ساخته می‌شود.

به نقل از اعلامیه، کار ساخت شفاخانه ویژه‌ی کرونا در هرات 12 روز پیش در سه شِفت کاری آغاز شده بود و در حال حاضر 80 درصد کار آن انجام شده است. این شفاخانه قرار است تا کمتر از ده روز دیگر به بهره‌برداری سپرده شود.

کار ساخت شفاخانه ویژه‌ی کرونا در نیمروز نیز نُه روز پیش در سه شِفت کاری آغاز شده و قرار است طی یک ماه کاری تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

همچنان کار ساخت پنج شفاخانه ویژه‌ی کرونا در ولسوالی‌های چهارآسیاب، موسهی، ده‌سبز، خاک جبار و ناحیه‌ی دوازدهم شهر کابل نیز آغاز شده و قرار است طی 21 روز کاری تکمیل شود.

براساس معلومات اداره‌ عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست‌جمهوری، کار کندن‌کاری تمامی پنج شفاخانه در کابل به اتمام رسیده و در حال حاضر کار «کف سازی» زیربنای آنها آغاز شده است.

کار ساخت هفت شفاخانه ویژه‌ی کرونا در هرات، نمیروز و کابل در حالی آغاز شده است که تا کنون 170 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان پنج نفر بهبود یافته و چهار نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *