پروازهای مسافربری از هرات به سایر نقاط کشور از فردا متوقف می‌شود

اطلاعات روز: اداره‌ی هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرده است که به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی پروازهای مسافربری از هرات به کابل و سایر شهرهای کشور سر از فردا (پنج‌شنبه، 14 حمل) متوقف می‌شود.

در اعلامیه‌ای که ناوقت شب گذشته (سه‌شنبه، 12 حمل) از سوی اداره‌ی هوانوردی ملکی منتشر شده، آمده است که این محدودیت شامل تمامی پروازهای غیرنظامی مسافربری خارجی و داخلی می‌باشد.

به نقل از اعلامیه، پروازهای نظامی، نشست و برخاست هواپیماها به دلایل تخنیکی، پروازهای امداد و مواد کمکی، پروازهای کارگو و باربری و پروازهای اضطراری از این محدودیت استثا است.

اداره‌ی هوانوردی ملکی تأکید کرده است که موضوع متوقف‌شدن پروازهای مسافربری به شکل موقتی است و تا اطلاع ثانی ادامه خواهد داشت.

پروازهای مسافربری در حالی به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هرات متوقف می‌شود که این ولایت در همسایگی ایران، با تشخیص 143 مورد مثبت به ویروس کرونا بیشترین رقم مبتلایان به این ویروس را دارد.

در سطح افغانستان نیز شمار مبتلایان به این ویروس به 196 نفر رسیده است. از این میان چهار نفر آنان فوت کرده‌اند و پنج نفر دیگر بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

به گفته‌ی وزارت صحت عامه 75 درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، از ایران برگشته و باقی آنان توسط افراد برگشتی از ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ایران در غرب افغانستان هم‌اکنون یکی از کشورهای اپیدمی ویروس کرونا در جهان به‌حساب می‌آید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *