عالمان دین بر واجب‌بودن اتخاذ تدابیر صحی به‌خاطر شیوع کرونا فتوا دادند

اطلاعات روز: در پی گسترش ویروس کرونا در 18 ولایت کشور، عالمان دین با صدور فتوایی اعلام کرده‌اند که اتخاذ تدابیر صحی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا واجب است.

در این فتوای عالمان دین که دیروز (سه‌شنبه، 12 حمل) از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور نشر شده، آمده است که اتخاذ تدابیری که جان انسان‌ها را از خطر ابتلا به کرونا دور نگهدارد، «بر انسان واجب بوده و ترک آن موجب گناه می‌شود».

عالمان دین تأکید کرده‌اند که اخذ تدابیر پیش‌گیرانه مطابق دستورالعمل‌ها و هدایات صحی وزارت صحت عامه لازمی می‌باشد.

آنان همچنان در این فتوا در مورد ادای نمازهای جماعت و جمعه نیز شرایطی وضع کرده و گفته‌اند در وضعیتی که با امکانات دست‌داشته، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممکن نباشد، مردم از رفتن به نمازهای جماعت و جمعه معذور می‌شوند.

در فتوا تأکید شده است که در مناطق قرنطین‌اعلام‌شده این نمازها با اشتراک حداقل نمازگزاران برگزار شود. عالمان دین تأکید کرده‌اند که در خطبه‌های این نماز و در پایان آذان‌ها باید به مردمان توصیه شوند که نماز را در خانه‌های‌شان بخوانند.

عالمان دین در حالی بر واجب‌بودن اتخاذ تدابیر صحی به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فتوا می‌دهند که 196 مورد ابتلا به این ویروس در 18 ولایت کشور تشخیص شده است.

این ولایات شامل هرات، کابل، سمنگان، فراه، لوگر، کاپیسا، بلخ، زابل، دایکندی، بادغیس، قندهار، غزنی، نیمروز، ننگرهار، سرپل، بدخشان، بغلان و پکتیکا می‌شوند.

از مجموع 196 نفر مبتلا به ویروس کرونا، چهار نفرشان جان داده‌اند و 10 نفر دیگر نیز بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *