محدودیت گشت‌وگذار در دایکندی از فردا عملی می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سر از فردا (یک‌شنبه، 17 حمل) محدودیت گشت‌وگذار در سطح این ولایت به اجرا گذاشته می‌شود. در دایکندی تا کنون سه نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان یک نفرشان جان داده است.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی دفتر مطبوعاتی والی دایکندی به نشر رسیده، آمده است که این محدودیت براساس مصوبه‌ی جلسه‌ی کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا در این ولایت اعمال خواهد شد.

مطابق این مصوبه، ساکنان این ولایت تنها برای دریافت مواد اولیه، خدمات صحی و امنیتی، مراقبت از یک شخص دیگر و سایر معاذیر موجه می‌توانند از خانه‌های‌شان بیرون شوند. به خبرنگاران و کارمندان دولتی و غیردولتی نیز گفته شده است که تنها می‌توانند در ساعات رسمی همراه با کارت هویت‌شان از خانه‌های‌شان بیرون شوند.

در مصوبه‌ی محدودیت گشت‌وگذار آمده است که تمامی هوتل‌ها، رستورانت‌ها، کافی‌شاب‌ها، سنوکرکلپ‌ها، حمام‌ها سالن‌های ورزشی و تعدادی دیگر از اماکن بسته نیز تا اطلاع بعدی مسدود می‌باشد. همین طور برگزاری هرگونه مراسم عروسی، شیرینی‌خوری، فاتحه‌خوانی، تشیع و تدفین جنازه، جلسات و گردهمایی در دایکندی لغو شده است.

به نقل از خبرنامه، فروشگاه و مارکیت‌ها به استثنای فروشگاه‌هایی که مواد غذایی و سایر مواد اولیه عرضه می‌کنند، نیز در این ولایت مسدود خواهد شد.

در مصوبه با اشاره به فعالیت ترانسپورتی نیز گفته شده است که موترهای مسافربری نباید در هر سیت سه‌نفری، بیشتر از دو سرنشین را انتقال دهند. از این رانندگان خواسته شده است که به هیچ وجه افراد مشکوک به ویروس کرونا را با موترشان انتقال ندهند و راکبان موترسایکل‌ها هم باید از ماسک استفاده کنند.

همچنان کمیته‌ی اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا برای ولسوالی میرامور که ویروس کرونا در آن شیوع یافته، نیز به‌صورت استثنا محدودیت وضع کرده است. مطابق این محدودیت ساکنان میرامور نمی‌توانند از این ولسوالی به سایر نقاط سفر کنند.

اخیرا در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت گشت‌وگذار در اکثر ولایت‌ها از جمله کابل، هرات، غزنی، قندهار، هلمند، غور، پکتیا، خوست، لوگر، ننگرهار، بلخ، بغلان، فاریاب، بدخشان و… وضع و در تعدادی از این ولایات به اجرا گذاشته شده است.

این در حالی است که واقعات مثبت کرونا در 22 ولایت تشخیص شده و رقم آن به 299 واقعه می‌رسد. از مجموع این واقعات، 13 مبتلا به آن بهبود یافته و هفت نیز جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *