سرور دانش: شیوع کرونا بحران بزرگ ملی است

اطلاعات روز – هرات: سرور دانش، معاون دوم محمداشرف غنی شیوع کرونا را بحران بزرگ ملی در افغانستان دانسته و می‌گوید که نیاز است تمام مردم افغانستان برای مبارزه با این ویروس بسیج شوند.

آقای دانش که امروز (یک‌شنبه، 17 حمل) در مراسم معرفی سید عبدالوحید قتالی به‌عنوان والی هرات صحبت می‌کرد، گفت: «حکومت از تمام ظرفیت و امکانات ملی در راه مبارزه با کرونا استفاده خواهد کرد و تنها حکومت قادر به پایان فاجعه کرونا نیست.»

دانش افزود که با بسیج عمومی و توجه کردن به نکات صحی، جلو شیوع بیشتر کرونا گرفته خواهد شد.

به گفته او، یک قسمت زیادی از مبلغ 15  میلیون دالر امریکایی حکومت افغانستان برای مبارزه با کرونا مصرف شده است.

سرور دانش گفت: «تا دو روز پیش تمام 15 میلیون دالری که به وزارت صحت عامه افغانستان اختصاص داده شده بود، مصرف شده و تنها در حدود 80 میلیون افغانی باقی مانده است.»

معاون اشرف غنی اطمینان داد که حکومت در تلاش جلب کمک‌های کشور و نهادهای خارجی برای مبارزه با ویروس کرونا است.

آقای دانش از والی جدید هرات نیز خواست است که از تمام ظرفیت حکومت برای مقابله با کرونا استفاده کند.

بیشترین تهدید ویروس کرونا متوجه ولایت هرات است. تا کنون 214 نفر در این ولایت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. حکومت 400 میلیون افغانی را برای مقابله با ویروس کرونا به هرات اختصاص داده است.

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات نیز مدیریت ویروس کرونا را اولویت اصلی کاری‌اش در این ولایت عنوان کرد.

سید عبدالوحید قتالی، والی جدید هرات

او گفت: «امنیت و مبارزه با فساد را فراموش نمی‌کنیم، اما خط اول مبارزه ما، مدیریت بیماری کرونا است. تماس بیشتر با تیم‌های صحی، لوجیستکی و خدماتی برای مبارزه با کرونا خواهم داشت.»

سید عبدالوحید قتالی دو روز پیش از سوی اشرف غنی به‌عوان والی هرات تعیین شد. پیش از او، عبدالقیوم رحیمی به‌عنوان والی هرات کار می‌کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *