کرونا 430 میلیون کودک را در جنوب آسیا در معرض خروج از سیستم آموزشی قرار داده است

اطلاعات روز: دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که بحران کرونا 430 میلیون کودک را در جنوب آسیا به دلیل بسته‌شدن مکاتب در معرض خروج از سیستم آموزشی قرار داده است.

در اعلامیه‌ی یونیسف که امروز (سه‌شنبه، 19 حمل) منتشر شده، آمده است در صورتی که به کودکان آسیب‌پذیر و در مناطق سخت‌گذر راه‌های بدیل آموزش در زمان بسته بودن مکاتب فراهم نشود، شاید هیچگاهی به مکتب برنگردند.

جین گاف، رییس منطقوی یونیسف در جنوب آسیا گفته است: «ویروس کرونا یک حالت اضطراری پیچیده را ایجاد نموده است که اطفال و جوانان را به طرق مختلف – از جمله حق آموزش – تهدید می‌کند. ما به اقدامات فوری در سراسر این منطقه نیاز داریم تا آینده‌ی اطفال به خطر نیافتد.»

در اعلامیه از کشورهای جنوب آسیا خواسته شده است تا به‌طور عاجل برای ادامه‌ی آموزش در خانه برنامه‌ریزی کنند تا در صورت احتمال بسته‌ماندن مکاتب برای مدت طولانی‌تر آمادگی داشته باشند.

یونیسف توضیح داده است که تطبیق برنامه‌ها برای ادامه‌ی آموزش باید از طریق رادیو، تلویزیون و تکنالوژی مبایل و همچنان تحویل‌دهی مواد آموزشی چاپ شده در خانه به دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و دانش‌آموزانی که به تکنالوژی دسترسی ندارند، صورت بگیرد.

جیم آکرز، مشاور آموزش منطقوی در دفتر منطقوی یونیسف برای جنوب آسیا نیز گفته است: «ما نگران این هستیم که بسته‌ماندن طولانی مکاتب می‌تواند بیشترین صدمه را به دختران و آسیب‌پذیرترین شاگردان، به‌شمول شاگردان دارای معلولیت، وارد نماید. همچنان ما در باره‌ی اثرات روانی افزایش واقعات خشونت‌های خانگی در جریان قرنطین روی کودکان نیز نگرانی داریم.»

یونیسف در ادامه افزوده است که جنوب آسیا به علت محدودیت مواصلاتی با چالش‌های بیشتری در مورد آموزش آنلاین مواجه است. به گفته‌ی این اداره، در جنوب آسیا تنها 33 درصد مردم به انترنت دسترسی دارند و دسترسی به رادیو و تلویزیون نیز در برخی ساحات این منطقه محدود است.

یونیسف تأکید کرده است که در مشارکت با مؤسسات دیگر برای کمک به دولت‌های جنوب آسیا کار می‌کند تا کودکان بتوانند به آموزش‌شان در خانه ادامه بدهند.

جیم آکرز افزوده است: «در افغانستان و نیپال کار تنظیم تحویل‌دهی مواد آموزشی به خانه به‌منظور رسیدگی به محروم‌ترین شاگردان آغاز شده است.»

آقای آکرز گفته است که یونیسف در ولایت هرات انتقال مواد اموزشی را از طریق رادیو  و تلویزیون  به کودکان اغاز کرده و در نظر دارد که در آینده‌ی نزدیک این برنامه را در سرتاسر افغانستان عملی کند.

این در حالی است که تا کنون بیش از یک‌میلیون و 340 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان بیش از 284 هزار نفر صحت‌یاب شده و بیش از 74 هزار نفر دیگر فوت کرده‌اند. امریکا بیشترین آمار مبتلایان و ایتالیا بیشترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا را داشته‌اند.

در افغانستان نیز تا کنون 423 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان 20 نفر بهبود یافته و 14 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *