یک‌هزار و شش‌صد سرباز پولیس از قیودات وضع‌شده در کابل نظارت می‌کنند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که قیود روزگردی در شهر کابل از امروز شدت یافته است و در حدود یک‌هزار و 600 سرباز پولیس آن‌را تطبیق و از آن نظارت می‌کنند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله که امروز (چهارشنبه، 20 حمل) در یک نشست خبری مشترک با وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه در کابل صحبت می‌کرد، گفت که قیود روزگردی در کابل وارد دوازدهمین روزش شده و از امروز شدت یافته است.

آقای آرین توضیح داد که یک‌هزار و 600 سرباز پولیس در 400 عراده واسطه‌ی پولیس از تطبیق روند قیود روزگردی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت می‌کنند.

او تأکید کرد که قیود روزگردی در شماری از شهرهای دیگر کشور نیز وضع شده است. او هرچند از ولایت مشخصی نام نگرفت، اما پیش از این در شهرهای هرات، فراه، زرنج، قندهار، بغلان، خوست، ننگرهار، غزنی، فاریاب، دایکندی و… قیود روزگردی وضع شده بود.

سخن‌گوی وزارت داخله از مردم کشور به‌ویژه از شهروندان کابل خواست که در تطبیق قیود روزگردی با پولیس همکار باشند. آقای آرین گفت که رفع نیازهای مواد غذایی، رفع نیازهای صحی و رفع نیازهای امنیتی سه استثنا در نظر گرفته شده و مردم بدون این سه دلیل از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

او در عین حال از کارمندان دولت که براساس فیصله‌ی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در رخصتی به‌سر می‌برند، نیز خواست که از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

آرین تأکید کرد در صورتی که وضعیت بدتر شود و شیوع کرونا گسترش یابد، کمیته‌ی اضطرار جلوگیری از شیوع این ویروس در مورد تمدید قیود روزگردی تصمیم خواهد گرفت.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت داخله در مورد تدابیر وقایوی در جزوتام‌ها و قطعات پولیس نیز گفت که در سراسر کشور تدابیر جدی در این راستا گرفته شده و به اندازه‌ی کافی آگاهی‌دهی نیز صورت گرفته است.

آرین گفت که در سطح زون‌ها حدود صد بستر برای رسیدگی به افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

قیودات روزگردی در شهر کابل در حالی وارد دوازدهمین روزش شده است که تا کنون 71 نفر در کابل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان سه نفر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *