در دو هفته‌ی اخیر بیش از 4500 مسافر افغان از هند، ترکیه و دوبی به کابل منتقل شده‌اند

اطلاعات روز: اداره‌ی هوانوردی ملکی کشور اعلام کرده است که شرکت‌های هوایی آریانا و کام‌ایر در جریان دو هفته‌ی اخیر، بیش از چهارهزار و 500 مسافر افغان را از کشورهای هند، ترکیه و امارات متحده عربی به کابل انتقال داده‌اند.

در اعلامیه‌ی این اداره که امروز (چهارشنبه، 20 حمل) منتشر شده، آمده است که شرکت هوایی آریانا در دو هفته‌ی اخیر 672 مسافر را از ترکیه، یک‌هزار و 502 مسافر را از دوبی و 628 مسافر دیگر را از شهر دهلی نو هند به کابل انتقال داده است.

همچنان شرکت هوایی کام‌ایر در دو هفته‌ی اخیر یک‌هزار و 725 مسافر را طی پنج پرواز از شهر دهلی نو به کابل انتقال داده است.

اداره‌ی هوانوردی ملکی افزوده است که این مسافران در هماهنگی کامل با کشورهای هند، ترکیه و امارات متحده عربی به کابل منتقل شده و در انتقال آنان تدابیر وقایوی و بررسی صحی به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به افغانستان، رعایت شده است.

به گفته‌ی این اداره، روند انتقال مسافران و افرادی که در کشورهای یادشده باقی مانده‌اند، ادامه دارد. روند انتقال مسافران به کابل در تاریخ هشتم حمل آغاز شده بود.

از سویی هم، اداره هوانوردی ملکی گفته است که این اداره درخواست مجوز پروازها به کشورهای کویت، عمان و قزاقستان را با وزارت خارجه شریک ساخته تا این وزارت از طریق مجراهای دیپلماتیک روند انتقال مسافران گیرمانده‌ی افغان در کشورهای یاشده را دنبال کند.

اداره هوانوردی ملکی تأکید کرده است که در مورد انتقال دانشجویان افغان از کشورهای خارج به افغانستان پس از بررسی کمیته‌ی توظیف شده در این مورد، اقدام خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *