برای درمان و مراقبت افراد مبتلا به کرونا در هرات ده هزار بستر آماده می‌شود

اطلاعات روز- هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که در حال آماده کردن ده هزار بستر احتمالی برای درمان و مراقبت افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت هستند.

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات امروز (پنج‌شنبه، 21 حمل) در یک نشست خبری گفت که در حال حاضر 600 بستر برای ارایه‌ی خدمات صحی برای افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در هرات آماده شده است.

آقای قتالی همچنان گفت که از مبلغ 400 میلیون افغانی بودجه که برای مبارزه با ویروس کرونا به هرات اختصاص داده شده بود، 205 میلیون افغانی آن باقی مانده و از آن برای ایجاد بسترهای اضافه، استفاده می‌شود.

او گفت: «مرکز از ما می‌خواهد که شما آمادگی خود را داشته باشید، برای ده هزار بستر. تمام مکاتب و اماکن ممکن در روزهای آینده از پول موجود به کار می‌گیریم و بسترهای احتمالی را آماده می‌سازیم.»

والی هرات گفت که بانک غذا برای کمک به نیازمندان در هنگام قیود روزگردی در هرات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، ایجاد شده است و روند بررسی‌ها برای شناسایی نیازمندان نیز جریان دارد.

آقای قتالی افزود: «ما فعلاً در حال دیپو/ذخره‌ی مواد غذایی هستیم که ببینم، آیا از سطح 400 هزار نفر که شامل 70 هزار خانواده به‌صورت میانگین باشد، عدول می‌کنیم؟ نیازمندی جامعه بلند می‌رود یا خیر؟ اگر ما قیود روزگردی را تا سه ماه دوام بدهیم، مواد مورد نیاز خانواده‌های فقیر به اختیارشان قرار دهیم.»

والی هرات از مردم نیز خواست که در سطح شهر گشت‌وگزار نکنند و با افرادی که قیود روزگردی را نادیده بگیرند، برخورد جدی خواهد شد.

او افزود که افزایش تدابیر شدید در هنگام قیود روزگردی کار آسان است، اما به دلیل صدمه نرسیدن به خانواده‌های فقیر این قیود را شدید نکرده‌اند.

هرات کانون ویروس کرونا در افغانستان است. عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که آزمایش ویروس کرونا، بلند بردن آگاهی اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی موارد مورد نیاز برای مقابله با ویروس کروناست.»

از روز سه‌شنبه به این طرف، از افراد مشکوک به ویروس کرونا در هرات به دلیل نبود امکانات لابراتواری آزمایش گرفته نمی‌شود. اما مسئولان محلی هرات اطمینان می‌دهند که این مشکل به‌زودی بر طرف می‌شود.

تا کنون 484 نفر در 26 ولایت افغانستان از جمله هرات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 32 نفر بهبود یافته و 15 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *