بامیان

در شهر و ولسوالی‌های بامیان محدودیت رفت‌وآمد وضع شد

اطلاعات روز: پس از ثبت سه مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت بامیان، اداره‌ی محلی این ولایت فیصله کرده است که در شهر و ولسوالی‌های این ولایت محدودیت رفت‌وآمد وضع و مکان‌های غیرضروری هم مسدود شود.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان در اعلامیه‌ای نوشته است که رهبری سکتورهای نظامی و غیرنظامی در بامیان در یک جلسه‌ی مشترک این فیصله را صادر کرده است. این جلسه‌ی مشترک صبح امروز (شنبه، 23 حمل) به‌منظور بررسی وضعیت شیوع و گسترش ویروس کرونا در دفتر والی بامیان برگزار شده است.

به نقل از اعلامیه، در این جلسه روی وضع محدودیت‌ها در قسمت رفت‌وآمد در شهر و مسدودکردن دکان‌ها و محلات غیرضروری بحث شده است. شرکت‌کنندگان این جلسه در نهایت بر وضع محدودیت رفت‌وآمد و بستن مکان‌های غیرضروری فیصله کرده‌اند.

براساس این اعلامیه، به نیروهای امنیتی وظیفه سپرده شده است تا از تجمعات و رفت‌وآمدهای غیرضروری جلوگیری کنند. از مردم نیز خواسته شده است که به‌خاطر حفظ جان‌شان با نیروهای امنیتی همکاری کرده و از گشت‌وگذار غیرضروری خودداری کنند.

در جلسه‌ی مشترک سکتورهای نظامی و غیرنظامی بامیان همچنان فیصله شده است که به استثنای دکان‌های فروش مواد خوراکه، خبازی، دکان‌های مواد تعمیراتی و مواد زراعتی؛ دیگر تمامی دکان‌ها به‌شمول سیمساری، لباس‌فروشی، ظرف و فرش‌فروشی، طلافروشی، مارکت‌های لباس و… مسدود شود.

از ریاست ارشاد، حج و اوقاف بامیان نیز خواسته شده است تا از علمای اهل سنت بخواهد که برنامه‌های دینی که موجب تجمعات می‌شود، را الی بهبودی وضعیت تعطیل کنند.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی بامیان آمده است که تمامی محدودیت در سطح شهر و ولسوالی‌های بامیان برای دو هفته اعمال می‌شود. به همین منظور، والی بامیان با والیان غور و دایکندی نیز صحبت کرده است تا در قسمت رفت‌وآمد شهروندان این دو ولایت تدابیر جدی روی‌دست گرفته شود.

این در حالی است که تا کنون 555 نفر در 27 ولایت کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان سه نفر در ولایت بامیان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *