اشرف غنی: تلاش می‌کنیم که از رفتن به مرحله‌ی «فلاکت» کرونا جلوگیری کنیم

اطلاعات روز: به دنبال ثبت 66 مورد تازه‌ی ویروس کرونا در کشور، محمداشرف غنی می‌گوید که آنان تلاش می‌کنند که با رعایت تدابیر واقعی و اساسی، این حالت را حفظ و از رفتن به مرحله‌ی سوم یعنی فلاکت جلوگیری کنند.

آقای غنی امروز (سه‌شنبه، 2 ثور) در پیامی به مناسبت مبارزه با ویروس کرونا و کمک به قشر فقیر جامعه، گفت با وجود این که افغانستان هیچ آمادگی قبلی در مورد مبارزه با کرونا نداشت، اما با آن‌هم میزان مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها کم‌تر است.

او از مردم خواست که دولت را در راستای حفظ وضعیت فعلی و مبارزه‌ی بهتر با ویروس کرونا کمک کنند.

غنی خطاب به مردم گفت: « تلاش ما این است که با تدابیر واقعی و بنیادی این حالت را حفظ کرده و از رفتن به مرحله‌ی سوم یعنی فلاکت، جلوگیری نماییم. در این راستا به همکاری فرد فرد شما نیاز داریم.»

از سویی هم، اشرف غنی گفت که دولت افغانستان به‌خاطر کم‌کردن فقر و تنگ‌دستی ناشی از ویروس کرونا، اقدامات مشخصی انجام داده و قرار است تدابیر بیشتری در این زمینه انجام دهد.

او گفت: «قرار است به‌زودی از طریق نانوایی‌های شهر، مساجد در ولسوالى‌ها، شوراهای انکشافی دهات و دیگر نهادها؛ توزیع نان، مواد خوراکی و دیگر نیازمندی‌های ابتدایی و اساسی قشر آسیب‌پذیر را فراهم سازیم.»

به گفته‌ی او، چند پروژه‌ی بزرگ زودثمر دیگر نیز به‌زوی آغاز می‌شود که با رعایت فاصله بین افراد، برای شماری از شهروندان زمینه‌ی کار فراهم خواهد شد. پیش از این نیز، اشرف غنی گفته بود که شرکت انکشاف ملی برای 40 هزار نفر در کابل زمینه‌ی کار فراهم می‌کند.

تا کنون یک‌هزار و 92 نفر در 31 ولایت کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. کابل، هرات و قندهار به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان را دارند. همچنان تا کنون 150 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و 36 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *