لغو قرنطین کامل شهر غزنی؛ فردا تصمیم جدید عملی می‌شود

اطلاعات روز: کمیته ولایتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ولایت غزنی، قرنطین کامل شهر غزنی را لغو کرده و در مورد فعالیت محدود اصناف فروش مواد خوراکی و غیرخوراکی فیصله‌ی تازه صادر کرده است.

براساس این فیصله، در روزهای جفت هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) اصناف فروش مواد غیرخوراکی و در روزهای تاق هفته (یک‌شنبه، سه‌شنبه، و پنج‌شنبه) اصناف فروش مواد خوراکی و محروقاتی برای نیم روز باز خواهند بود.

در فیصله‌نامه‌ی این کمیته که از سوی دفتر والی غزنی منتشر شده، آمده است که سر از فردا پنج‌شنبه فروشگاه‌های مواد خوراکی، مواد ارتزاقی و مواد سوخت از آغاز روز الی ساعت یک بعد از ظهر باز و پس از آن تمامی فروشگاه‌ها مسدود می‌شود.

همچنان گفته شده است که سر از فردا تمامی فروشگاه‌های مواد غیرخوراکی در جریان روزهای جفت از آغاز روز الی ساعت یک بعد از ظهر باز و پس از آن مسدود می‌شود. روزهای جمعه تنها دواخانه‌ها و مراکز صحی باز خواهد بود.

کمیته ولایتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در غزنی از شهروندان این ولایت خواسته است تا محدودیت‌های وضع‌شده را رعایت و از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

پیش از این شهر غزنی در جریان روز کاملن قرنطین، اما در جریان شب فروشگاه‌ها باز بود. این روند برای شب آینده نیز ادامه دارد، اما سر از فردا تصمیم تازه‌ی کمیته جلوگیری از شیوع کرونا تطبیق می‌شود.

تا کنون یک‌هزار و 176 نفر در 31 ولایت کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تنها در غزنی 15 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از مجموع یک‌هزار و 176 نفر، 166 نفرشان بهبود یافته و 40 نفر دیگرشان جان باخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *