اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا 2.7 میلیون یورو به کودکان متأثر از شرایط اضطراری در افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: اتحادیه اروپا مبلغ 2.7 میلیون یورو را برای حمایت از کودکان متأثرشده از شرایط اضطراری در افغانستان به اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) کمک کرده است. پس از شیوع ویروس کرونا، این نخستین کمک به افغانستان برای حمایت از کودکان است.

در اعلامیه‌ی یونیسف که امروز (چهارشنبه، 3 ثور) منتشر شده، آمده است که از این مبلغ برای بهبود دسترسی به آموزش در میان کودکان متأثرشده از شرایط اضطراری و همچنان جهت کمک به کودکانی که در مطانق سخت‌گذر کشور دچار مشکلات سوءتغذی هستند، استفاده خواهد شد.

در اعلامیه همچنان آمده است که با توجه به دامنه و مقیاس بی‌سابقه‌ی مرض ویروس کرونا، احتمال می‌رود که افغانستان به‌دلیل سیستم صحی ضعیف و ظرفیت محدود کنترل شیوع این ویروس، صدمات شدیدی را متحمل شود.

لویجی پاندولفی، مسؤل کمک‌های بشری اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: «با بسته شدن مکاتب از چهاردهم مارچ 2020، بیش از 9.5 میلیون کودک در مکاتب دولتی و 500,000 کودک در مکاتب تعلیمات محلی قادر به ادامه‌ی تعلیم مطابق به برنامه زمانی عادی نخواهند بود.»

پاندولفی همچنان گفته است که در صورت ادامه‌ی شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا، خانواده‌ها وسایل امرار معیشت خود را از دست می‌دهند که در نتیجه مشکلات سوءتغذی را نزد کودکان افزایش می‌دهد و در چنین وضعیتی، کودکان بیشتر متضرر می‌شوند که نیاز به کمک دارند.

ابوبکر کامپو، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان نیز گفته است در کشوری که 3.7 میلیون کودک واجدشرایط به‌شمول 60 درصد دختران به آموزش دسترسی ندارند و د رحدود 690 هزار کودک زیر پنج سال دیگر دچار سوء تغذی شدید شده‌اند، این کمک در رسیدگی به آنان ضروری است.

این در حالی است که ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است. گسترش این ویروس سبب شده است که مکاتب تعطیل و شماری از شهرهای کشور قرنطین شود.

براساس آمار وزارت صحت عامه، تا کنون یک‌هزار و 176 نفر در 31 ولایت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 166 نفر بهبود یافته و 40 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *