وزارت مالیه افغانستان

کابینه طرح تعدیل بودجه سال مالی 1399 خورشیدی را تأیید کرد

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرده است که به‌خاطر مبارزه‌ی موثر و همه‌جانبه با ویروس کرونا، حمایت از مردم و رفاه عامه، یک بسته‌ی 89 میلیارد افغانی را تهیه کرده است.

شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه امروز (شنبه، 13 ثور) گفته است که این بسته‌ی مالی در نشست کابینه مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته‌ی آقای مسجدی، در این بسته 29.7 میلیارد افغانی از تعدیلات داخل بودجه مالی 1399 خورشیدی و باقی از کمک‌های کشورها و نهادهای بین‌المللی است.

او همچنان گفته است که این مقدار پول در بخش صحت، زیربنا و تجهیزات صحی، مصئونیت اجتماعی و رفاه عامه مردم و همچنان بخشی از آن برای حالات وخیم و اضطراری به مصرف خواهد رسید.

سخن‌گوی وزارت مالیه گفته است که با تمام تعدیلات و تغییراتی که در بودجه‌ی سال جاری خورشیدی صورت گرفته، سقف بودجه از 428 میلیارد افغانی به حدود 449 میلیارد افغانی افزایش یافته است.

آقای مسجدی افزوده است که پیش‌نویس تعدیلات در بودجه برای تصویب به مجلس نمایندگان فرستاده خواهد شد. او تأکید کرده است که وزارت مالیه به مصرف شفاف، موثر و بدون فساد این بسته‌ی مالی متعهد است.

وزارت مالیه در حالی از تعدیل بودجه سال جاری خورشیدی به‌خاطر مبارزه با ویروس کرونا خبر داده است که براساس آمارهای رسمی، تا کنون دوهزار و 469 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، 331 نفر بهبود یافته و 72 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *