تلفات غیرنظامیان

شورای امنیت ملی: طالبان در هفته‌ی نخست ماه رمضان، ۱۷ غیرنظامی را در ۱۷ ولایت کشته‌اند

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که در هفت روز نخست ماه مبارک رمضان، ۱۷ غیرنظامی از سوی طالبان در ۱۷ ولایت کشته شده‌اند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۴ ثور) در تویتی نوشته است که در مدت زمان یادشده، ۴۹ غیرنظامی دیگر در ۱۷ ولایت کشور زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و شلیک مستقیم جنگ‌جویان گروه طالبان عامل عمده‌ی تلفات غیرنظامیا در هفت روز گذشته بوده است.

هلمند، ارزگان، بادغیس، بغلان، پکتیکا، زابل، غزنی، غور، فاریاب، کابل، کاپیسا، قندوز، قندهار، لوگر، ننگرهار، نیمروز و هرات از ولایت‌هایی اند که در آن غیرنظامیان از سوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

طالبان در هفته‌ی نخست ماه رمضان، ۱۷ غیرنظامی را در ۱۷ ولایت کشته‌اند

دفتر شورای امنیت ملی در حالی از ادامه‌ی تلفات غیرنظامیان از سوی طالبان خبر می‌دهد که روز گذشته نیز جاوید فیصل در یک نشست خبری در کابل گفت که برای تأمین آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، طالبان باید به افغان‌کُشی خاتمه داده و برای این کار منتظر موافقه‌ی کشور دیگری نباشند.

از سوی هم، روز گذشته وزارت داخله اعلام کرد که از ماه حوت سال گذشته‌ی خورشیدی تا کنون نزدیک به ۴۰۰ غیرنظامی از سوی این گروه کشته و نزدیک به ۶۰۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *