«شمار مبتلایان به کرونا در شفاخانه‌های کووید۱۹ در هرات در حال کاهش است»

اطلاعات روز- هرات: مسئولان صحی در ولایت هرات می‌گویند که شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در شفاخانه‌های این ولایت در حال کاهش است.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است که از مجموع ۶۰۰ بستر برای درمان و مراقبت افراد مشکوک و مبتلا به کرونا، در حدود ۱۵۰ نفر بستر هستند.

آقای تمنا همچنان نوشته است که بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا علاقه دارند که در قرنطین خانگی به‌سر ببرند. به گفته‌ی او، تیم‌های سیار برای خدمات‌رسانی و مشوره به مریضانی که در قرنطین خانگی به‌سر می‌برند، کار می‌کنند.

رییس صحت عامه هرات ابراز امیدواری کرده است که دست‌کم تا سه ماه دیگر، شفاخانه‌های درمان و مراقبت از بیماران کووید۱۹ بسته شود.

او در واکنش به ادعاها مبنی بر اخراج کارمندان شفاخانه نمبر ۳ کووید۱۹ در هرات گفته است: «یک تعداد کارکنان در شفاخانه نمبر سوم مقرر شده بودند و تا پریروز مستحق معاش هستند و حالا هم اخراج نشدند، بلکه به حالت انتظار خدمت تبدیل شده‌اند.»

با ثبت ۳۰ مورد مثبت ویروس کرونا در بیست‌وچهار ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس در هرات به ۵۷۱ نفر رسیده است. از این میان، ۱۴۵ نفر بهبود یافته و ۱۴ نفر دیگر جان داده‌اند.

در همین حال، شمار زیادی از باشندگان هرات کرونا را جدی نگرفته‌اند و بدون ماسک در سطح شهر گشت‌وگذار می‌کنند. بیم آن وجود دارد که شمار مبتلایان به کرونا در هرات افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *