ظرفیت پذیرش شفاخانه افغان – جاپان تکمیل شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که ظرفیت پذیرش مریضان مبتلا به ویروس کرونا «کووید۱۹» در شفاخانه افغان – جاپان تکمیل شده است. این شفاخانه دارای ظرفیت پذیرش صد مریض در یک زمان است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (جمعه، ۲۶ ثور) منتشر شده، آمده است که با افزایش کیفیت و ظرفیت خدمات در شفاخانه افغان – جاپان و بهبود سطح اعتماد مردم به خدمات در این شفاخانه، مراجعه‌ی افراد به این شفاخانه نیز افزایش یافته است.

به نقل از اعلامیه، ظرفیت پذیرش در این شفاخانه از شب گذشته به این طرف تکمیل شده است. وزارت صحت همچنان گفته است که در حال حاضر شفاخانه دوصد بستر محمدعلی جناح در غرب شهر کابل آماده‌ی پذیرش مریضان «کووید۱۹» است.

این وزارت همچنان از شهروندان کابل خواسته است که پس از این در صورت مشاهده‌ی اعراض و علایم ابتلا به کرونا، مریضان‌شان را به مرکز تجرید و درمان این ویروس در شفاخانه محمدعلی جناح انتقال بدهند. براساس معلومات وزارت صحت عامه، این شفاخانه دارای یکی از مجهزترین  ICU های مجهز در سطح کشور است.

وزارت صحت همچنان افزوده است که مرکز تجرید اختصاصی دارالمان نیز به‌منظور پذیرش «واقعات متوسط خفیف» در نظر گرفته شده و از شهروندان کابل نیز خواسته است که افراد مبتلا به کرونا را به این مرکز انتقال بدهند.

شفاخانه صد بستر افغان – جاپان در تاریخ پانزدهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی برای تجرید و درمان افراد مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود. پس از آن، در حالی که موارد مثبت کرونا در کشور در حال افزایش بود، چندین مرکز تجرید و درمان دیگر مریضان کرونا از جمله قصر دارالامان و شفاخانه محمدعلی جناح در غرب کابل آماده شد.

براساس آمارهای رسمی، تا کنون شش‌هزار و ۵۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. کابل با یک‌هزار و ۷۱۸ نفر بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارد. همچنان تا کنون ۲۶۰ فرد مبتلا به کرونا در کابل بهبود یافته و ۱۹ فرد دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *