سازمان صحی جهان ۲۵۰ بسته کیت استخراج «RNA» را در اختیار وزارت صحت قرار داد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که سازمان صحی جهان ۲۵۰ بسته کیت استخراج «RNA»را در اختیار این وزارت قرار داده است. از این کیت‌ها به‌خاطر نمونه‌گیری افراد مشکوک به ویروس کرونا استفاده خواهد شد.

وزارت صحت عامه در اعلامیه‌ای گفته است که داکتر محمد داوود الطاف به نمایندگی از سازمان صحی جهانی این مقدار کیت استخراج «RNA» را که در مجموع ۴۲ هزار تست می‌شود، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ ثور) به این وزارت تسلیم داده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه هنگام تسلیم گرفتن این کیت‌ها، از کمک و همکاری سازمان صحی جهان به سیستم صحی افغانستان قدردانی کرده است.

آقای مجروح گفته است: «از این کیت‌های تشخیصی به‌خاطر شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا در لابرتوارهای مرکزی و لابرتواری‌های ولایات که نیاز جدی به آن دارند استفاده خواهد شد.»

این در حالی است که براساس آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، با ثبت ۵۸۱ مورد مثبت ویروس کرونا در بیست‌وچهار ساعت گذشته، شمار مجموعی افراد مبتلا به کرونا در کشور به هفت‌هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافته است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به هفت‌هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. تنها در کابل در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی هم، آمارهای وزارت صحت نشان می‌دهد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۴۹ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۸۵۰ نفر رسیده است. همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته پنج فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۷۸ نفر رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *