کابینه طرح رفع تدریجی قرنطین در کابل را تصویب کرد

اطلاعات روز: جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی کابینه به ریاست رییس‌جمهور اشرف غنی طرح رفع تدریجی محدودیت در فعالیت اصناف و دکانداران و تنظیم گشت‌وگذار وسایط براساس تقسیم اوقات معینه را که از سوی والی کابل به این جلسه ارایه شده، تصویب کرده است.

در این طرح، اوقات فعالیت دکان‌ها، سرای‌ها، اصناف، زرگری‌ها، صرافان و مندوی‌ها با رعایت حتمی رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه تنظیم شده است. همچنان زمان گشت‌وگذار وسایط ترانسپورتی با تفکیک وسایطی که گشت‌وگذار آن الزامی است، در این طرح تنظیم شده است.

براساس این طرح، وسایط تیزرفتار با در نظرداشت نمبرپلیت (نمبرپلیت‌های جفت در روزهای جفت و نمبرپلیت‌های تاق در روزهای تاق) اجازه‌ی تردد در شهر را دارند و وسایط تناژبلند نیز می‌توانند از ساعت نُه شب الی پنج صبح گشت‌وگذار کنند. به موترهایی که بیشتر از سه مسافر را انتقال بدهند نیز اجازه‌ی فعالیت داده نمی‌شود.

کابینه طرح یادشده را با درنظرداشت رعایت تدابیر صحی و دستورالعمل‌های وزارت صحت عامه تأیید کرده و به والی کابل هدایت داده است تا این طرح را تطبیق کند. والی کابل همچنان موظف شده است که وسایط شهرداری را استثنا قرار داده و فعالیت صرافی‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی را نیز براساس تقسیم اوقات تنظیم کند.

کابینه به کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز هدایت داده است تا طرح رفع تدریجی محدودیت در فعالیت اصناف و دکانداران و همچنان گشت‌وگذار وسایط را براساس تقسیم اوقات در دیگر ولایات نیز تطبیق کند.

کابینه همچنان وزارت صحت عامه را موظف کرده است تا طرح رفع تدریجی قیود گشت‌وگذار و مرحله‌وار خروج از قرنطین را با تناسب به وضعیت صحی کشور نهایی و به جلسه بعدی کابینه ارایه کند.

از سوی هم، رییس‌جمهور غنی در جلسه‌ی کابینه از مردم خواسته است که به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از دید و بازدید در روزهای عید خودداری کنند. این خواست امروز از سوی والی کابل و معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت نیز در دو نشست خبری جداگانه مطرح شد.

وزارت صحت عامه می‌گوید که در چهار روز اخیر شمار مریضان «کووید۱۹» در کشور به‌ویژه در کابل افزایش یافته و اتاق‌های «آی‌سی‌یو» در شفاخانه‌های مربوط به این مریضی پر شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *