195 هزار نیروی ارتش برای تأمین امنیت انتخابات آماده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور اعلام کردند که برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، 195 هزار نیروی ارتش، به‌شمول نیروی هوایی و کوماندو، در حالت آماده‌باش قرار دارند. به گفته‌ی آنان، در این انتخابات نیروی هوایی برای تأمین امنیت رای‌دهندگان در روز انتخابات، گزمه‌های هوایی را در مرکز و شماری از ولایت‌های کشور انجام خواهند داد.

قرار است تا سه روز دیگر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. ناامنی از عمده‌‌ترین چالش‌های فراراه این انتخابات عنوان شده است. جنرال ظاهر عظيمى، سخن‌گوى وزارت دفاع ملی کشور به روز سه‌شنبه، 20 جوزا‌ در یک نشست خبری در کابل از تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اطمینان داد.

او گفت که اردوى ملى با کميت ١٩٥ هزار سرباز و با استفاده از تجارب انتخابات گذشته، به حمايت مردم، جامعه‌ی مدنى و رسانه‌ها، امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به‌طور کامل تأمین خواهند کرد. در نشست خبری دیروز، جنرال عبدالرووف وردک، فرمانده عمومی نیروی هوايى کشور نیز حضور داشت.

او در این نشست گفت که در صورت‌ موجود بودن کدام تهدید امنیتی در روز برگزاری دور دوم انتخابات، نیروی هوایی برای رفع آن در حالت آماده‌باش قرار دار‌د. وردک افزود که نیروی هوايى براى دور دوم انتخابات رياست جمهورى، تدابير لازم را روى دست گرفته و در زمینه کدام مشکل جدی در پیش نیست. او گفت که نیروی هوایی کشور در بیش‌تر از 10 ولایت کشور در روز انتخابات حضور گسترده خواهند داشت.

نیروی هوایی کشور در حال حاضر بیش از 70 هلی‌کوپتر و تعدادی از طیاره‌های ترانسپورتی را در اختیار دار‌د. فرمانده عمومی این نیروها ادعا دارد، در حال حاضر انتقال مواد حساس انتخاباتی از طريق هوا در شش زون کشور تکميل شده و فقط زون شرق باقى مانده و آن‌هم امروز (چهارشنبه، 21 جوزا) تکمیل خواهد شد.

وردک افزود که براساس برنامه‌ی از قبل آماده شده، مواد حساس انتخاباتی به 62 مرکز رای‌دهی از طریق هوا انتقال داده خواهند شد. او اطمینان داد که نیروی هوایی به تنهایی توانايى تأمین امنیت انتخابات و انتقال مواد حساس انتخاباتی را دار‌د، اما در صورت‌ نیاز، نیروهای آیساف نیز با ما هم‌کاری خواهند کرد.

وردک تأکید کرد، مشکلات کادرهای مسلکى نیروی هوایی در خصوص پیلوت‌ها هشتاد درصد رفع شده، اما هنوز هم مشکلاتی در این بخش وجود دارند که تا سال آینده رفع خواهند شد. به گفته‌ی او، نیروی هوایی کشور در حال حاضر در قسمت دفاع هوايى با مشکلات جدی مواجه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *