نیویارک تایمز: به باور پنتاگون، 50 درصد نیروهای امنیتی افغان به کرونا مبتلا هستند

اطلاعات روز: روزنامه‌ی نیویارک تایمز به تازگی گزارش کرده است که به باور وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون)، دست‌کم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

چند مقام امنیتی امریکایی به نیویارک تایمز گفته‌اند که این امر سبب شده است که هر گونه آموزش و عملیات مشترک بین نیروهای امریکا و نیروهای افغان متوقف شود.

به نقل از گزارش، بخش بزرگی از تلاش‌های جنگ امریکا به‌ویژه عملیات در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در شرق افغانستان متوقف شده، اما حملات هوایی علیه این گروه همچنان ادامه دارد.

نیویارک تایمز همچنان گزارش کرده است که به عنوان بخشی از توافق صلح، ارتش امریکا در حال بستن چندین پایگاه‌شان در افغانستان هستند، اما گسترش ویروس کرونا همچنان باعث بسته شدن پاسگاه‌های کوچک‌تر عملیات ویژه شده است.

از سوی هم، اخیر دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری امریکا گفته است که نیروهایش را به‌گونه‌ی کامل از افغانستان خارج می‌کند. نیویارک تایمز نیز گفته است که گسترش ویروس کرونا در افغانستان فکتور دیگری است که باعث شده است آقای ترمپ تصمیم به خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان بگیرد.

حکومت افغانستان و نهادهای امنیتی این کشور تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که براساس آمارهای رسمی، تا کنون 11 هزار و 831 نفر در افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان یک‌هزار و 128 نفر بهبود یافته و 220 نفر دیگر جان داده‌اند. این آماری است که تا ظهر روز گذشته از سوی وزارت صحت همگانی شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *