والی هرات: برای دفن کسانی که با جان خود و مردم بازی می‌کنند، آمادگی داریم

اطلاعات روز – هرات: سید عبدالوحید قتالی، والی هرات در واکنش به بی‌پروایی مردم در قبال ویروس کرونا می‌گوید که برای دفن کسانی که با جان خود و مردم بازی می‌کنند، آمادگی دارند.

آقای قتالی که امروز (چهارشنبه، ۷ جوزا) در یک نشست خبری در شهر هرات صحبت می‌کرد، گفت که با سلاح و سرباز نمی‌خواهد که مانع تردد به‌خاطر کرونا شود.

او گفت در صورتی که هدایت مقام‌های مرکز باشد، با تمام نیروی نظامی با افرادی که با جدی نگرفتن کرونا، با سرنوشت مردم بازی می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

والی هرات در مورد شایعات مبنی بر قرنطین دوباره این ولایت گفت که با توسل به قوه قهریه و مسدود ساختن چند جاده، شیوع کرونا در هرات کنترل نمی‌شود وباید همگی کرونا را جدی بگیرند.

آقای قتالی افزود: «من به هیچ وجه مسئولانه خدمت شما می‌گویم که در این شهر مصلحت نمی‌بینم که با قوه قهریه ما داخل بشویم و چند سرک را مسدود بسازیم. مسدود ساختن چند سرک و وادار کردن چند عابر پیاده نشان از کنترل شیوع ویروس نیست. در تمام اماکن دیگر ما و شما هیچ رعایتی نداریم.»

ظرفیت آزمایش کرونا در هرات پایین است. مسئولان صحی هرات می‌گویند که ظرفیت روزانه از ۱۴۰ به ۳۰۰ آزمایش افزایش یافته است.

والی هرات گفت که ۲۷ سال زمان می‌برد، تا تمامی باشندگان هرات آزمایش کرونا بدهند. اما مسئولان صحی هرات از بروز فاجعه انسانی به‌دلیل بی‌پروایی باشندگان هرات در قبال ویروس کرونا هشدار می‌دهند.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت: «امکانات ما به تناسب دیگر کشورها بسیار کم هست، ولی ما کوشش می‌کنیم که با همین امکانات کم، خدمات رسانی صحی به مبتلایان به کرونا ارایه کنیم.»

هرات همچنان پس از کابل زیر تهدید بلند ویروس کرونا در سطح افغانستان قرار دارد. آمار مبتلایان به کرونا در این ولایت به بیش از ۱۹۰۰ نفر رسیده است. ۲۱۵ فرد مبتلا به کرونا در این ولایت بهبود یافته و ۴۲ نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *