شهر ایبک سمنگان از دهم جوزا برای نُه روز به‌گونه‌ی کامل قرنطینه می‌شود

اطلاعات روز: کمیته‌ی ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در ولایت سمنگان فیصله کرده است که از تاریخ دهم الی هجدهم ماه جاری خورشیدی برای مدت نُه روز شهر ایبک، مرکز این ولایت به‌گونه‌ی کامل قرنطینه شود.

این فیصله پس از آن به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا صادر شده است که موارد مثبت ویروس کرونا در سمنگان در روزهای اخیر در حال افزایش است.

براساس این فیصله، رفت‌وآمد شهروندان و وسایط نقلیه در شهر ایبک به‌گونه‌ی کامل منع می‌شود. خبازی‌ها، دواخانه‌ها، گازفروشی‌ها و تیل‌فروشی‌ها از قرنطین استثنا قرار داده شده است.

دفتر مطبوعاتی والی سمنگان در اعلامیه‌ای از شهروندان این ولایت خواسته است که الی روز شنبه هفته‌ی اینده نیازهای اولیه و ضروریات یک هفته‌ی‌شان را از بازار تهیه کنند.

کمیته‌ی ولایتی مبارزه با کرونا در سمنگان فیصله کرده است هر شهروندی که بنابر ضرورت از خانه بیرون می‌شوند، مکلف است از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کند.

همچنان فیصله شده است که شهروندان شهر ایبک می‌توانند نیازهای روزانه‌ی‌شان را از خوراکه‌فروشی‌های فرعی در داخل کوچه و گذرهای شهر تهیه کنند. از شهروندان خواسته شده است که در مدت تعیین شده در خانه‌های‌شان بمانند.

این در حالی است که براساس آمار وزارت صحت عامه، در ولایت سمنگان تا کنون ۱۷۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، هشت نفر بهبود یافته و دو نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *