۲۰ تیم سیار صحی برای مقابله با کرونا در هرات به فعالیت آغاز کردند

اطلاعات روز – هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که ۲۰ تیم سیار صحی برای مقابله با ویروس کرونا در این ولایت به فعالیت آغاز کرده‌اند.

داوود هاشمی، معاون والی هرات امروز (یک‌شنبه، ۱۱ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تیم‌ها افراد مبتلا به ویروس کرونا که در قرنطین خانگی به‌سر می‌برند، را مورد درمان و مراقبت قرار می‌دهند.

آقای هاشمی همچنان گفت که مریضان مبتلا به کرونا باید با تیم‌های سیار همکاری کنند تا زودتر صحت‌یاب شوند.

هم‌اکنون شمار تیم‌های سیار برای مقابله با ویروس کرونا به ۲۵ تیم در هرات افزایش یافته است. مسئولان صحی هرات اطمینان می‌دهند که به‌زودی شمار این تیم‌ها بیش از این نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

زمری حصین، مسئول مرکز مبارزه با کرونا در هرات در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که شمار زیادی از مبتلایان به کرونا در قرنطین خانگی به سر می‌برند و به همین خاطر، تیم‌های سیار صحی افزایش پیدا می‌کند.

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا ظهر امروز دوهزار و ۵۷۲ نفر در هرات به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۲۶۸ نفر بهبود یافته و ۵۳ نفر دیگر جان داده‌اند.

از سوی هم، از مجموع افراد مبتلا به کرونا در هرات، تنها کمتر از ۲۵۰ نفر در شفاخانه‌های کووید۱۹ تحت درمان قرار دارند و باقی افراد مبتلا به کرونا در قرنطین خانگی به‌سر می‌برند. این افراد منتظر خدمات‌رسانی تیم‌های سیار صحی هستند.

هرات کانون شیوع کرونا در سطح افغانستان است. اما شفاخانه‌های کووید۱۹ در این ولایت امکانات کافی برای درمان و مراقبت از بیماران را ندارند و به همین خاطر، مبتلایان به کرونا تمایل دارند که در قرنطین خانگی باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *