عبدالله عبدالله

عبدالله عبدالله به دعوت رسمی نخست‌وزیر پاکستان به اسلام‌آباد رفت

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز (دوشنبه، ۷ میزان) در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به پاکستان رفت. آقای عبدالله به دعوت رسمی عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان، به اسلام‌آباد رفته است.

عبدالله را در این سفر سه روزه، عنایت‌الله بابر فرهمند و اسدالله سعادتی، معاونان شورای عالی مصالحه ملی، محمد عمر داوودزی، نماینده‌ی خاص رییس‌جمهور در امور پاکستان و… همراهی می‌کنند.

شورای عالی مصالحه ملی در اعلامیه‌ای گفته است که قرار است آقای عبدالله  در جریان اقامت خود در پاکستان، با مقام‌های ارشد غیرنظامی و نظامی آن کشور از جمله عمران‌خان نخست‌وزیر، رییسان دو مجلس، شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه و جنرال قمر جاوید بجوا رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کند.

سفر عبدالله عبدالله به پاکستان

به نقل از اعلامیه، این نخستین سفر عبدالله عبدالله در یک دهه‌ی اخیر به پاکستان است. در اعلامیه به نقل از رییس شورای عالی مصالحه ملی آمده است که او در این سفر با رهبران و مقام‌های ارشد پاکستان درباره‌ی تلاش‌های صلح صحبت می‌کند.

عبدالله ابراز امیدواری کرده است که با سفر او به اسلام‌آباد، فصل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه برقراری صلح پایدار و باعزت باز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *