خبرهای این هفته

بعضی هفته‌ها خبرهای مهم دارند (یعنی یک هفته که گذشت می‌فهمیم که چه خبری مهم بوده است)، ولی بعضی هفته‌ها چیز مهمی ندارند. البته در هفته‌ی گذشته سلمان‌خان و شاهرخ‌خان ستاره‌های بالیوود باز با همدیگر قهر کردند، اما آن دو چون یک هفته در میان با هم قهر می‌کنند، ما تصمیم گرفتیم که دیگر خبر شکرآب شدن رابطه‌ی آنان را پوشش ندهیم. اما خبرهای مهم:
-مولوی سلام الحق ایمان‌خیل در خطابه‌ی نماز جمعه‌ی خود دین اسلام را دین رحمت و شفقت معرفی کرد. وی با استناد به آیات و روایات برای حاضران در نماز جمعه اثبات کرد که در دین مبین هیچ چیزی مهم‌تر از جان انسان نیست. وی گفت که در اسلام به جان انسان تا آن‌جا احترام گذاشته می‌شود که اگر کسی یک نفر را بکشد، چنان است که گویی تمام بشریت را کشته است. وی در قسمت دیگری از سخنان خود از خبر آتش‌سوزی در اسراییل اظهار مسرت کرد و در حالی‌که تبسم بر لب داشت اعلام کرد که هزاران نفر در اثر این آتش‌سوزی خانه‌های خود را از دست داده‌اند و در دشت و بیابان آواره شده‌اند. وی رفته‌رفته بی‌طاقت شد و با صدای بلند خندید.
– در پیِ سخنان حفیظ منصور، نماینده‌ی مجلس، (ایشان کلاس‌های ثقافت اسلامی را مرکز پرورش افراطی‌گری خوانده بود)، عده‌یی از روحانیان برای آن‌که نشان بدهند این کلاس‌ها به هیچ‌وجه میانه‌یی با ترویج خشونت و افراطی‌گری دینی ندارند، حکم تکفیر حفیظ منصور را صادر کردند. یکی از آنان گفت: «از چه‌وقت به‌بعد تشویق مردم به کشتن همدیگر بد شده؟ آیا همدیگر را با چنگ و دندان پاره کردن خشونت است؟». وحید عمر، سفیر افغانستان در ایتالیا، در این مورد گفت که تعدادی از صادرکننده‌گان حکم تکفیر منصور را شخصا می‌شناسد و خبر دارد که آنان در جلوت چیزی هستند و در خلوت چیزی دیگر. یکی از آن تکفیرکننده‌گان آقای عمر را نیز به دوزخی الیم بشارت داد.
– نزاع بر سر استفاده‌ی بهینه از جنازه‌ی جامعه‌ی هزاره افغانستان را به تشنج کشاند. یکی از سهامداران شرکت ِ جنازه لمیتد به خبرنگاران گفت که عده‌یی می‌خواهند بدون آن‌که جنازه‌های محترم قربانیان ترور آخرین فایده‌های خود را به ملت شریف افغانستان برسانند، آنان را برده و زیر خاک کنند. نظر ما این است که هر جنازه در حدی که وسع دارد، پیش از رفتن در زیر خاک مسئولیت خود را ادا نموده و بهره‌ی سیاسی لازم را به احزاب و جریانات سیاسی جامعه پرداخت کند. این‌طوری هم ما خشنود می‌شویم و هم جنازه به نتیجه می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *