انفجار ماین جان 5 عضو یک خانواده را گرفت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که بر اثر انفجار ماین کنار جاده در ولایت قندهار، 5 عضو یک خانواده کشته شدند. این وزارت با محکوم کردن این رویداد تأکید دارد، این حمله از سوی دشمنان و مزدوران استخبارات کشورهای منطقه صورت گرفته است.

در خبرنامه‌‌ای که از سوی وزارت امور داخله‌ی کشور به روز دوشنبه، 26 جوزا به روزنامه‌ی اطلاعات روز ارسال شده، آمده است، یک موتر حامل غیر‌نظامیان در مسیر راه (میان ولسوالی‌های ارغستان و بولدک) ولایت قندهار با انفجار ماین کنار جاده برخورد کرد و بر اثر آن 5 عضو یک خانواده، به‌شمول سه کودک، کشته شدند.

مسئولیت این رویداد را هنوز گروهی به عهده نگرفته، اما این‌گونه حملات معمولاً از سوی شورشیان طالب انجام می‌شوند. کشته شدن افراد ملکی در انفجار ماین‌های کنار جاده و حملات انتحاری چیز تازه‌ای نیست. در جریان دوازده سال گذشته صدها فرد ملکی در انفجارها در کشور کشته شده‌اند.

این مسئله‌ واکنش سازمان ملل، جامعه‌‌ی جهانی و نهادهای حقوق بشری را نیز به‌دنبال داشته است. از شورشیان طالب بارها خواسته شده که در حملات‌شان از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند، اما هنوز در انفجار و حملات انتحاری این گروه اکثراً افراد ملکی کشته و زخمی می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *