اختلاس در برنامه‌ی توزیع نان در کابل

شهرداری کابل اختلاس ۸۰۰ میلیون افغانی در برنامه‌ی توزیع نان خشک را رد کرد

اطلاعات روز: شهرداری کابل گزارش‌ها در مورد اختلاس حدود ۸۰۰ میلیون افغانی در برنامه‌ی توزیع نان خشک برای خانواده‌های نیازمند در شهر کابل را رد کرد.

نعمت‌الله بارکزی، سخن‌گوی شهرداری کابل امروز (شنبه، ۲۱ سرطان) در یک نشست خبری مشترک با سخن‌گوی وزارت مالیه و رییس تدارکات شهرداری کابل گفت که در برنامه‌ی توزیع نان خشک، ۱۱۷ میلیون قرص نان برای ۳۱۱ هزار و ۳۲۰ خانواده‌ی نیازمند در کابل توزیع شده است.

برنامه‌‎ی توزیع نان خشک به خانواده‌های نیازمند در کابل در دهم ثور آغاز و تا بیستم جوزا ادامه داشت.

آقای بارکزی گفت که برای پخت ۱۱۷ میلیون قرص نان، به‌گونه‌ی مجموعی ۳۰ هزار و ۵۶۲ تُن آرد به مصرف رسیده است. او افزود که تا کنون امور مالی ۲۰ هزار و ۶۵۳ تُن آرد تصفیه شده است.

به گفته‌ی سخن‌گوی شهرداری کابل، اسناد مصرفی نُه هزار و ۹۰۹ تُن آرد دیگر در حال تصفیه است و پس از آن‌که روند تصفیه‌ی آن تکمیل شد، مصرف مجموعی پول در برنامه‌ی توزیع نان برای نیازمندان نیز اعلام خواهد شد.

بارکزی افزود که از مجموع یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون افغانی که از سوی وزارت مالیه بابت توزیع نان به نیازمندان به حساب شهرداری کابل واریز شده بود، بیش از ۸۴۷ میلیون و ۴۵۹ هزار افغانی آن به مصرف رسیده است.

در همین حال، شهریار فهیم، رییس تدارکات شهرداری کابل گفت که براساس فیصله رهبری حکومت، برای توزیع نان به نیازمندان در شهر کابل، یک تفاهم‌نامه بین اداره تدارکات ملی، شهرداری کابل، اتحادیه مواد ارتزاقی واتحادیه خبازان امضا شد. شهرداری کابل مسئولیت تطبیق وهماهنگی توزیع نان خشک را بر عهده داشته است.

رییس تدارکات شهرداری کابل علاوه کرد که مطابق تفاهم‌نامه، برای پخت نان آرد قزاقی درجه اول در نظر گرفته شده بود: «مطابق تفاهم‌نامه، خبازان مکلف بودند که از یک بوجی آرد ۵۰ کیلویی قزاقی، ۱۹۲ قرص نان به مستحقیق توزیع کنند و۳۴ درصد آرد باقی مانده از هربوری، برای مصارف خباز در نظر گرفته شده بود.»

این درحالی است که روزنامه هشت صبح اخیرا در گزارشی گفته است که بیش از ۸۰۰ میلیون افغانی از پول اختصاص‌یافته برای توزیع نان خشک در شهر کابل، از سوی مسئولان شهرداری، اتحادیه‌ی مواد ارتزاقی و خبازان شهر کابل اختلاس و زیر نام دست‌مزد حیف‌ومیل شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *