سفارت آلمان در کابل

سفارت آلمان در کابل: هدف قراردادن خبرنگاران و فعالان مدنی غیرقابل قبول است

سفارت آلمان در افغانستان گفته است که هدف قراردادن و کشتن خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی، کارمندان بهداشت و نمایندگان مجلس غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

این سفارت امروز (جمعه، ۵ جدی) در تویتی گفته است که همه‌ی این افراد برای توریج و دفاع از دموکراسی کار کرده و برای برقراری صلحی که شایسته‌ی مردم افغانستان است، حیاتی هستند.

سفارت آلمان همچنان تمام حملات اخیر بر خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و دیگر غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

پیشتر، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان نیز گفته بود که قتل‌ها و ترورهای هدفمند روند صلح را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.

آقای خلیل‌زاد در رشته‌تویتی نوشته بود که مردم افغانستان صلح می‌خواهند و آتش‌بس و توافق سیاسی همچنان نیازهای فوری اند که باید به آنها پرداخته شود.

این درحالی است که اخیرا حملات هدفمند بر خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی به‌طور نگران‌کننده افزایش یافته است.

در آخرین مورد، روز پنج‌‍شنبه فرشته کوهستانی، از فعالان حقوق زنان در کاپیسا همراه با برادرش از سوی افراد ناشناس در مربوطات ولسوالی حصه اول کاپیسا ترور شدند.

یک روز پیش از آن، یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (فیفا) در شهر کابل از سوی افراد ناشناس ترور شد.

به دنبال این حملات هدفمند، شماری زیادی از شهروندان کشور از افزایش این حملات انتقاد کرده و نهادهای امنیتی را به کم‌کاری متهم کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام
    مایان کارمندان محلی ولایت بلخ مربوط موسسه یوهانیتر که تمایل کننده ان از طرف دولت خارجه آلمان پرداخت میشد کار کرده بودیم از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۶ قرار داد خط های ما و شناسنامه با خود داریم
    فعلا طالبان در ۱۵ کیلو متری شهر قرار دارند تمام اولاد های ما به تشویش و نگرانی زنده گی بسر میبرند از مرجع محترم شما که در این راستا کار میکنید لطفن جان ما در تهدید خطر است به کمک بشری تان صرورت داریم .

  2. در قسمت اخراج اشخاصیکه با آیساف به صفت ترجمان کار نموده اند دیدگاه خود را بنویسید من از سال ۲۰۰۳ الی ختم اگوست ۲۰۰۷ با آیساف وبا قوتهای آلمانی به صفت ترجمان لسان آلمانی کار نموده ام مگر متآسفانه مارا به حیث مواد سوخت بدست دشمن رها وخودتان را از میدان محاربه کشیدید اینکه سرنوشت ما چه میشود و به چه شکلی ما کشته میشویمبرای شما مهم نبوده و مارا تنها رها نمودید لطفآ قبل از خروج در مورد ما اشخاص بی دفاع افغانستان تصمیم جدی اتخاذ نمائید تا ما از یاد گرفتن زبان آلمانی لذت ببریم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *