خبرهای زمستانی میهن | طنز

خبرهای زمستانی میهن | طنز

• ابوبکر الجوزجانی، فرمانده درجه‌یک القاعده در شمال افغانستان، همراه با چهارصد تن از تروریست‌‌های تحت فرمان خود کشته شدند. سخن‌گوی وزارت دفاع کشورمان اعلامیه‌‌ی قبلی آن وزارت مبنی بر کشته‌شدن الجوزجانی را تأیید کرد و گفت:

«سه شب قبل، یکی از فرماندهان خونخوار القاعده با چهارصد نفر از همراهان خود وارد کابوس وزیر دفاع ما شدند و توسط نیروهای جان برکف اردوی ملی، مستقر در قول اردوی ۵۸۹ خیال وزیر دفاع، به سزای اعمال خود رسیدند».

وی در پاسخ به این سوال که پس اجساد آقای الجوزجانی و همراهانش کجایند، تبسم شنیعی زد و گفت:

«شما که در خواب‌‌تان اژدها می‌‌کشید و خرس حلال می‌‌کنید، وقتی بیدار می‌‌شوید در بسترتان اژدها و خرس می‌‌بینید؟»

• شورای عالی مصالحه‌‌ی ملی از شکسته‌شدن بن‌بست در مذاکرات صلح با طالبان خبر داد. داکتر عبدالله عبدالله رییس این شورا به خبرنگاران گفت:

«ما ۱۶۰ بن‌‌بست را برای پنج سال آینده در نظر گرفته‌‌ایم. فعلا هیأت مذاکره‌‌کننده‌‌ی دو طرف موفق شدند که اولین بن‌‌بست را باز کنند. بن‌‌بست‌‌های بعدی ان‌‌شاءالله دیرتر دوام خواهند آورد. دیروز که با دوست عزیزم زلمی خلیل‌زاد صحبت کردیم، او هم از شکسته‌شدن بن‌‌بست نخستین ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر بن‌‌بست‌شکنی با همین شتاب پیش برود، دو سال بعد همه بیکار خواهند شد».

بنابر گزارش‌‌ها، اشرف غنی به داکتر عبدالله پیام داده است که اگر مذاکرات صلح با مخالفان قبل از پایان پنج سال به نتیجه برسد و شورای عالی مصالحه‌‌ی ملی با خطر لغوشدن روبه‌رو شود، ارگ ریاست‌جمهوری در قبال این مشکل هیچ مسئولیتی ندارد.

• ویروس کرونا در افغانستان تذکره‌‌ی الکترونیکی دریافت کرد. اداره‌‌ی ثبت احوال و نفوس کشور در اعلامیه‌‌ی مریض‌‌اللحنی از اعطای تذکره‌‌ی الکترونیکی به ویروس کرونا دفاع کرد. در این اعلامیه آمده است:

«اداره‌‌ی ثبت احوال و نفوس در مشاوره‌‌ی مستقیم با شورای امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ نمود. ویروس کرونا مدت‌‌ها قبل در پیامی به دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری خواستار اخذ تذکره‌‌ی الکترونیکی شده بود و تهدید کرده بود که اگر به او تذکره داده نشود، کابل را به مرده‌خانه تبدیل خواهد کرد. طی یک دوره مذاکرات فشرده بین دولت جمهوری اسلامی افغانستان و ویروس کرونا طرفین توافقنامه‌‌ای امضا کردند که بر طبق آن طرف کرونا به «شیوع‌بس» دایمی گردن نهاده و دست از آلوده‌کردن شهروندان کشور برمی‌‌دارد. در برابر، دولت تعهد می‌‌سپارد که برای ویروس‌‌های ناراضی کرونا زمینه‌‌ی کار و فعالیت گسترده در حوزه‌‌ی زکام، توبرکلوز و عفونت‌‌های مدنی را فراهم نماید».

رییس اداره‌‌ی ثبت احوال و نفوس کشور در گفت‌وگو با تلویزیون طلوع گفت:

«متوجه شده‌‌اید که پس از امضای توافق و اعطای تذکره‌‌ی الکترونیکی به برادران کرونا دیگر کسی را کرونا نمی‌‌گیرد؟ البته سطح عفونت‌‌های مدنی‌‌ای چون مرداردانه و بیخ‌‌کته بالاتر رفته که قابل تحمل است. رهایی از بیماری کرونا قیمت دارد و این قیمتی است که ما می‌‌پردازیم. کسانی که از دادن تذکره‌‌ی الکترونیکی به کرونا انتقاد می‌‌کنند، توجه ندارند که ما سالانه به صدها تروریست چچنی و ازبیکستانی و پاکستانی و عرب نیز تذکره می‌‌دهیم. در همه‌‌ی این موارد امید ما این است که تروریست‌‌ها دست از کشتار مردم ما بردارند».

• صدها تن از شهریان پایتخت در برابر خانه‌‌ی خاتمه بنت محمد جان دست به تظاهرات زدند و خواستار به آتش کشیدن او شدند. خوشبختانه پولیس پایتخت به موقع وارد عمل شد و مظاهره‌کنندگان را از پیش خانه‌‌ی خاتمه بنت محمد جان دور کرد. جنجال زمانی آغاز شد که خاتمه در صفحه‌‌ی فیس بوک خود خود را «الگوی کامل برای زنان در تمام جهان» خواند. وی مدعی شد که در ۹ سالگی با سید مرتضی ازدواج کرده و تا حالا (هفده سالگی) پنج فرزند به دنیا آورده و آنان را به بهترین وجهی بزرگ کرده است. وی پرسیده بود:

«اگر من، با این همه فداکاری الگوی کامل برای تمام زنان در طول تاریخ نیستم، پس چه کسی هست؟»

وی به خواهش ما برای مصاحبه جواب منفی داد و گفت:

«مه سواد ندارُم. صفحه‌‌ی فیسبوک مره بیادر خردم می‌‌گردانه. خدام که چه نوشته از طرف مه».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *